sunniess

Tak mám pocit,že Janina už má malého u sebe :-) jsem zvědavá :-)
31.10.2012 19:51:32
Emoce:
Komentáře:
  • Bývalá uživatelka #34991 13.1.2013 9:03

    To máš nějaký levný papírovky, ne? Mně maminky říkali, že dají tak minimálně 1000 kč měsíčně za pleny. Já budu používat látkovky určitě, papírovky jen na výlety apod.

  • Martasek89 13.1.2013 9:12

    Kupuju papírovku obvykle za 4Kč. Vydrží i 3h, jak kdy, dle toho, jak čůrá, takže někdy i víc jak 24Kč za den bych dala :)

  • Martasek89 13.1.2013 9:13

    Se divím, že chcou lidi za to utrácet. Ale když jim látkovky přijdou jako přidělávače práce, no nevím :D

  • Bývalá uživatelka #38173 13.1.2013 9:18

    Já taky částečně látkuju. Přes den látkovky a na noc 1 papírovka (spí mi od 8 do 4 ráno). Nedávno jsem koukala na akci plenek a jedna vycházela asi na 3,20 (super akce u lepší značky). Za den přebalím tak 10x (někdy víckrát - podle toho jak mi malý mezi krmením spí). Což by bylo 32kč za den. Peru teda denně (někdy 1x za 2 dny) a nevěřím tomu, že mě voda a elektřina stojí víc jak 32kč (to by bylo drahý praní). Samozřejmě peru na noční proud, protože mi začíná zrovna v době kdy malého koupeme :)

  • Bývalá uživatelka #34991 13.1.2013 9:19

    Tak mně maminy říkali, že spotřebují v průměru 10 papírovek denně, což vychází měsíčně asi na 1200 kč :-p To mi přijde šílený :-p Zatímco za praní dám pár korun. A jaképak přidělávání práce? Ta pračka snad pere sama :-p Jo, kdybychom to museli prát na valše a chodit pro vodu do studni, tak neřeknu... Ale dnes? A k tomu mám ještě látkovky, které se ani nemusí žehlit :-p Takže se taky divím, že někomu nepřijde škoda investovat tolik peněz jen do plín.

  • Martasek89 13.1.2013 9:21

    No ono hodně lidí vidí tu práci právě, co byla za nás, jak jsme byly malé - nejmíň to vyvařování. Pračka nám stojí asi 10Kč - na 60°C, peru co 2-3 dny, takže kolem 100Kč měsíčně to je :) To mám 25 papírovek, což je na pár dní jen, že :)

  • Bývalá uživatelka #38173 13.1.2013 9:36

    Marki87, ono když si pak spočítáš kolik jsi dala za ty moderní látkovky tak on je to taky ranec :D Já mám teda klasický čtvercovky (za 1200kč), tak musím žehlit, ale 30 minut denně mě nezabije :)

  • Bývalá uživatelka #39731 13.1.2013 9:48

    ono to neni jen o vode,ale vem si ze prasek,k tomu elektrina a pak zehleni je zase elektrina.takze ono to nevyjde zas na tolik.a zvlast kdyz ty klasicke plenky se daji tezko sehnat.ale kazdeho nazor

  • Martasek89 13.1.2013 10:02

    A se vším je to praní právě asi 10Kč :D Jaké se dají těžko sehnat? Já dala zatím za látkovky a svrchňáčky max 2000Kč, ani ne a to má malá rok a půl :) Pořád se mi to už dávno vrátilo oproti papírovkám :D

  • Martasek89 13.1.2013 10:03

    A žehlím max kraje, obvykle už ani to ne, takže žehlení se nepočítá a když už, tak stejně žehlím prádlo :D

  • Bývalá uživatelka #34991 13.1.2013 10:31

    Tak já do plen Popolini dala 4 000 kč. Náklady na praní jsem si taky spočítala - voda, elektrika, prášek a je to pár korun. Když jsem si sečetla náklady na látkovky oproti papírovkám za celé plenkové období dítěte, vyšlo mi, že ušetřím 15 - 20 000 kč - No to je docela dost, zda se mi :-p

  • Martasek89 13.1.2013 10:37

    No to určitě :) Stačí vidět ty stovky za měsíc a už je to dost :D

  • Martasek89 13.1.2013 10:37

    Ale víš jak, stejně to nevysvětlíš a jak říkám, kdo chce utrácet za pohodlnost, nechť je mu libo :D

  • Bývalá uživatelka #34991 13.1.2013 10:42

    Jo, to už jsem taky zjistila, že jsou lidi, kteří si to vysvětlit prostě nenechají. Ale tak je to svobodná volba každého. Já radši ty ušetřené peníze investuji do něčeho jiného pro dítě než do kakání a čůrání :-p

  • Martasek89 13.1.2013 10:46

    Přesně :) Pro někoho je to možná zanedbatelná částka, ale pro někoho dost, za což se dá pořídit výbavička, cokoliv :)

  • petulinkaa13 13.1.2013 12:56

    Přidávam se k látkování - už mam doma pekne připraveno cca 70 plen a chci určitě látkovat,každej na mě čumí jak na blázna prý v dnešní době - žehlení,praní,ale jde mi predvsim o to,že pro díte je to daleko zdravejsi,hygienictější a o penezích nemluve a myslim si,že dneska jednou za tri dny vyprat plíny a 30 minut venovat žehlení je v podstatě nic nedělání oproti tomu kdy to maminy meli před 30ti lety daleko slozitejsi a i pres to na to napr. moje mamina vzpomina rada a to látkovala u brachu ( dvojcat) jenze dneska mi prijde,že si chce nekdo udelat díte a myslí si,že si vše usnadní,je to jen o lenosti což taky maminy přiznávají a pokud mi doma nebeha 5 deti,abych teda mohla rict,že to ,,třeba" nestíham,tak tolik ty práce na ty matersky neni,abych se musela vymlouvat na to,že látkovat je spousta práce deno dene a na hodiny - ale každyho vec,pro me je ale zdraví ditete dulezitejsi nez mu frknout jednorázovku 10x dene plnou chemikálií na jeho jemnou detskou prdelku :-)

  • Martasek89 13.1.2013 13:02

    Přesně tak, já usnadnění a urychlení neuznávám - papírovky jen na noc a na cesty, vařím zásadně domácí jídla, atd :)

  • petulinkaa13 13.1.2013 13:08

    on každý ,,zdraví" vidí trošku jinak,bohuzel...ale proto každýho vec.....:-)

  • Martasek89 13.1.2013 13:13

    To rozhodně :) Já si radši dám tu "práci" a je to pro mě lepší :) Nikam nespěchám, tak to bych si pořád něco ulehčovala :D

  • petulinkaa13 13.1.2013 14:00

    no ja si myslim,sama to ted vidim kdyz uz jsem doma mesic,ano mala sice jeste venku neni a bude to jiny,nerikam,ale myslim si,že na takovy veci jako je látkovat ten čas bude vždycky :-)

  • Bývalá uživatelka #40020 13.1.2013 14:04

    Ahojky holky, konečně někdo kdo je pro látkování, už jsem si přišla jako, že jsem divná.
    Sice je problém dnes pořádnou látkovku sehnat, aby přes ní nebylo vidět.
    Pokud si člověk nepořídí ty moderní látkové kalhotky vše v jednom.
    Já budu mít cca 60 látkových plen + svrchní kalhotky.
    Papírovku plánuji jen na delší cesty nebo na noc, dle toho jak bude miminko spát.
    Žehlit se prý mají hlavně v šestinedělí, ale pro zdravé miminko vše ;-);-);-)
    Tak látkování zdar :-D

  • Bývalá uživatelka #40020 13.1.2013 14:06

    I naše známá která u prvního miminka používala Pampers u druhého uvažuje o látkových plenkách, protože prý ty narvané popelnice každý týden jsou hrozný a i ty finance.

  • petulinkaa13 13.1.2013 14:18

    To jo,kvalita tech plen je strasna o proti co byvalo,to mas pravdu,ale i tak radci at ma mezi nozickami spíš příjemnou bavlnu než igelit napusteny chemií :O=

  • Martasek89 13.1.2013 14:18

    Přesně tak, věčně plný koš doma, popelnice, nemluvě o tom, že dám třeba papírovku za 4Kč, za 5 minut má nadílku a hned to můžu vyhodit. A tak ty drobásky litají, až jsou z toho stokoruny a později tisícikoruny.

  • petulinkaa13 13.1.2013 14:22

    s košem by se muselo chodit furt,protoze doma by to smrdelo, o likvidaci tech plen ani nemluvim a je fakt,že to je proste drahy a ceny zvedaji cim dal tim vic a to podporovat nebudu,to radci za usetrene penízky pořídim neco malé :-)

  • Martasek89 13.1.2013 14:31

    Moje řeč :) A myslím, že na to bude přicházet víc a víc matek :)

  • petulinkaa13 13.1.2013 14:42

    doufejme,jako na spousty jinych vecí....:-)

  • Martasek89 13.1.2013 14:42

    Tak nám to může být jedno :D

  • petulinkaa13 13.1.2013 14:49

    to je taky fakt,jen tech detí je mi líto...

  • Bývalá uživatelka #40020 13.1.2013 15:24

    Tak mě ani nic jiného nenapadlo, když jsem zjistila že čekáme miminko, že bych používala látkové plenky. ;-):-D
    Sice všichni okolo mají ty papírovky, takže jsem musela hledat rady na internetu.
    Jen je škoda, že ti nahoře těm co chtějí šetřit nepřejí a pořád zdražují.
    Jinde dostane maminka na látkové plenky příspěvek, my dostaneme akorát tak vyšší DPH.:O=

  • Martasek89 13.1.2013 16:13

    Tak to já nic nehledala, max, kde ty plenky mají, jinak nebylo co hledat. Od panenek si pamatuju, co a jak :D

  • petulinkaa13 13.1.2013 16:20

    tak me o látkovani dala info rodina,mamina hlavne a manžel,jelikož jeho deti vyrostli na látkování,tak to budu mít alespon jednodušší :-D:-D

  • Martasek89 13.1.2013 16:55

    Tak já to řešila prvně s manželovo babčou, ta na mě koukala jak na idiota, že se dítku budou děti smát :D Tchýně zase brala automaticky, že v ramci šetření budu dávat látkovky, takže docela sranda :D Mé mamce je to tak jedno :D Ta zas v rámci ušetření místa, ať nemusíme nic tahat - nemáme už auto, koupila papírovky, tak když jsme tam, má je malá celou dobu. Ale co už, já to neplatím :D

  • petulinkaa13 13.1.2013 17:33

    :-D:-D:-D

  • Bývalá uživatelka #40020 13.1.2013 18:22

    No tak co a jak si pamatuji od sestry cca 15-18let zpět, jenže změnila se dost kvalita látkových plenek a také i to skládání - přebalování. Za sestry se třeba novosklad nepoužíval.:-D

  • petulinkaa13 13.1.2013 19:13

    jak myslíš to skládání? :-o

  • Bývalá uživatelka #40020 13.1.2013 19:18

    No moje setra používala 2 plenky složený jako obdélníky v té hořejší měla strčený takový igelit proti protečení, pak myslím měla už i jen jednu, je to přeci jen 15 a 18let to jsem tomu tolik pozornosti nevěnovala, kdy přesně měla už jen jednu plenu.
    No a teď se plenky skládají i jako tzv.novosklad, že není taková šance aby to miminku proteklo. nebo na draka. voz.odkaz:
    http://www.latkovepleny.info/index.php

  • petulinkaa13 13.1.2013 19:23

    jo takhle...:-) :-D tak ja budu balit jako kdysi,dve obdelnikovy,mezi separacku a zavazat dalsi plenou trojcípem a pres to spevnovaci kalhotky :-)

  • Bývalá uživatelka #40020 13.1.2013 19:40

    No tak sestra právě měla jen ty dva obdélníky, separačka tenkrát nebyla, ale ten igelit proti protečení a přes to měla svrchňáčky takový jako pogumovaný.
    Já zkusím ten novosklad a uvidíme, když tak se vrátím k vyzkoušeným obdélníkům. Vždyť bude tolik času na to vyzkoušet co bude našim mimískům vyhovovat :-D

  • Martasek89 13.1.2013 20:33

    Tak to já mám jednu plenu na obdélník a stačí :D Občas dám separačku, když si vzpomenu, jinak nic :)

  • Martasek89 13.1.2013 20:34

    Jiné sklady jsem neměla, zkoušela jsem jednou a byla v tom děsně nacpaná, takže sice přebaluju co max 1,5h, ale nevadí mi to :)

  • Bývalá uživatelka #38173 13.1.2013 21:04

    já dávám 2 pleny na obdelník + separačku + svrchňáčky
    Malej je děsnej učůránek, takže se mi i takhle občas pročůrá až na bodýčko :D A to se snažím přebalovat často. Po nakrmení mi třeba spí jen hodinu, takže to je super. Blbý je, když spí třeba 3, to se bojím, že je v mokru :(

  • petulinkaa13 13.1.2013 21:09

    ono to chce asi pak vyzkouset co kolik ceho a jak,kdyz uz je pak videt co staci a co ne :-)

    Lidkas: v mokru? si mi pripomela,kdyz me prinesla mama z porodnice ja spala hodiny a hodiny a byla jsem totálne procurana až na matraci a já chrápala furt :-D:-D:-D však ono si mimčo řekne kdy už mu neco vadí - to tvrdim já,stejne tak s kojenim,jakypak buzeni,ani nahodou :-D:-):-D

  • Bývalá uživatelka #40020 13.1.2013 21:21

    Uvidíme, vždyť není nad to si to vyzkoušet, každé mimnko je jiné. :-D

  • Bývalá uživatelka #38173 14.1.2013 7:41

    petulinkaa13: náš mladej si řekne docela rychle. Někdy si cvrkne a může se pos.... že je mokrej a někdy je zas posranej až na zádech a spokojeně spí :) Jestli mu to mokro bude vadit, tak bude alespoň dřív bez plínek :D

  • Martasek89 14.1.2013 9:18

    Od ségry malá čůrne a řve. Naše může bejt mokrá celá půl dne a v pohodě :D Akorát na spaní ve dne dávám 2 obdélníky, ať to vydrží :)

  • Bývalá uživatelka #18914 14.1.2013 11:25

    taky látkuju. a pokud vyjde látkovku dát i na noc, sem jedině ráda.
    náklady jsou podstatně nižší. za měsíc bych dala kolem těch 600-800Kč za plínky.
    u látkovek je výhoda, že když něco, dajís e pak vždycky ještě prodat - svrchní kalhotky i AIO. a mnoho z těch plínek teprve častějším praním získá potřebnou savost.

  • petulinkaa13 14.1.2013 11:28

    Lidkas: souhlasim,že dítko se nauci driv byt bez plin,alespon hodne matek mi to potvrdilo,ja jsem v roce uz pliny dávno nemela a ani se nedivim,ze se to rychlejs deti uci,ono ty jednorazovky jsou jim pohodlny,kdyz se vycuraji a jsou porad v suchu a plenka to nasaje,kdo by se pak odnaucoval ze?:-D

  • Bývalá uživatelka #18914 14.1.2013 11:37

    tak já látkovala dceru před 12 rokama a separačky sem už tehdy používala :-) ale sklad sem měla tehdy jinej - učila mně ho mamka - trojcípá plena dovnitř 2 pleny a nahoře ten trojcíp zapnout na sponky něco jako na podvazky. zvenku kalhotky - ale tenkrát to byly spíš igelitové - něco jako dneska Gmimi.
    tedka používám novosklad až do 3.měsíce ze 70x70 a od 3.měsíce 80x80 taky do novoskladu. nebo i jen 2 plínky poskládané do kalhotek případně vícevrstvé plínky.
    a víte co i v rámci šetření? šiju si vícevrtsvé vkládačky. kupovat je tak se nedopolatím. a použít (co sem četla) se dají klidně i starší trička a mikiny. vzor sem obkreslila z fleecové separačky (je trochu mezi nožkama vykrojená), nebo jde i udělat jen obdélník. zatím experimentuju, kolik vrstev látky dát, aby to ještě rozumně schlo a přitom bylo dost nasákavé :-)

  • Martasek89 14.1.2013 12:15

    Tak to u nás stačí jedna, sice častejí přebaluju, ale nemá v tom pak moc nacpanej zadek ... By pak musela mít oblečení nejméně o číslo větší :(

  • Bývalá uživatelka #18914 14.1.2013 20:05

    Martasek89 : tak ono bodyčko by větší být asi muselo, ale ty já nepoužívám. a dupačky jsou mu dobře všechny, i ty co vypadají jako úzké, tak mu sedí dobře :-)

  • Martasek89 15.1.2013 9:49

    Tak to já dávala převážně bodyčka, dupaček měla minimálně. Jednou jsem zkusila více vrstev a prostě to nešlo. Zadek 2x větší a nic bych přes to nenatáhla. Takže žádné úžasné sklady nepoužívám, prostě rychlovka na obdélník a bohatě to stačí :)

  • Bývalá uživatelka #35291 16.1.2013 8:45

    Tak my máme látkové pouze pod hlavičku. Nemyslím si, že když dám 600 za plenky, tak už malé nic nedopřeju. Minutka než vyměnim a můžeme si zase vesele hrát. Nemusim jít nic namáčet a podobné nesmysly. Rozhodně si nemyslím, že 400 rozdíl mezi látkou a papírem je něco extrémního, ale každej to má asi jinak =)

  • Bývalá uživatelka #38173 16.1.2013 10:22

    Veluu, nevím co myslíš tím namáčením a podobnými nesmysly, ale předpokládám, že tu plenku alespoň hodíš do koše. Já jí místo do koše, hodím do kýble :)
    Ale každého věc. Jen nechápu, proč někdo kdo to nezkusil a neví jak se to dělá, o tom vůbec mluví :D

  • Bývalá uživatelka #35291 16.1.2013 16:18

    Já ti nevím, zda bych chtěla mít někde kýbl namočených plen, ale jak říkáš každýho věc. Ano, do koše jí hodim. Vím jak se to dělalo a dělat bych to nechtěla. Stačí z vyprávění =) Ale asi jsem hodně pohodlná a 400 moc neřeším....naopak obdivuji ty, co si s tímhle dají práci.;-)

  • Bývalá uživatelka #18914 16.1.2013 17:01

    Veluu : já pleny v kýblu skladuju na sucho, a jen je pak od tam dám do pračky. a to že posuzuješ jak se to dělalo dřív ajaké možnosti jsou dneska svědčí o tom, že fakt nic o dnešním látkování nevíš.
    pro Tebe možná 400Kč rozdíl není, ale pro mně jsou to třeba zaplacené obědy pro dceru do školy.
    a tolik práce to zase není. dát do pračky,pračka to vypere, vymáchá, vyždíme, vytáhnout z pračky a pověsit. fakt strašně moooc práce :D :D:-p

  • Martasek89 17.1.2013 12:05

    Přesně tak, dělám to stejně. Ono 400 měsíčně možná není moc, ale 4800Kč ročně je docela dost, nebo ne? Pro někoho asi ne, ale pro nás je to třeba víkendový pobyt někde, výlet, cokoliv a radši dopřeju rodině kulturu, než malé papírovky :D

  • Bývalá uživatelka #40020 17.1.2013 12:09

    Hlavně stejnak jsme / budeme doma s miminkem, tak proč nedopřát i tu zdravější verzi, neplodných je i tak dost

  • Bývalá uživatelka #40020 17.1.2013 12:10

    A každá koruna do rozpočtu třeba na ty výlety je znát.
    Mě dorazili látkovky včera.
    Akorát přemýšlím, že ještě přiobjednám nějakou tu Tetra plenu, protože je hezoučká.;-)

  • petulinkaa13 17.1.2013 12:16

    whitehorse,Martasek89,valentynka: musim jedine souhlasit :-) a i kdyz me to teprve čeká,rozhodne vim,že to za jednorázovky nevymenim.

    whi: skladujes na sucho v kýbli? ja práve premyslim jak,protože nekdo mi radi nechat je namocene ve studene vode v kybli v ty je skladovat a nekdo na sucho a kdyz skladujes na sucho,pustí ti to? nezustavaji fleky? vyperou se? z toho mam obavy,ze se ta moč či zbytky stolice nevyperou z tech plen,kdyz bych prala jednou za tři dny....:-o porad babo :-D

  • Bývalá uživatelka #40020 17.1.2013 12:23

    Tak, tak poraď ať víme co je lepší, není nad vyzkoušený rady :-D

  • Bývalá uživatelka #35291 17.1.2013 13:04

    whitehorse : tak nadpis je látkové versus papírové =) tak jsem jenom řekla názor, že jsem pro papírové. A jak říkám obdivuji toho, kdo dává látkové. Nevím jak se to dělá teď, ale asi to bude podobné =) Jen mi to přijde jednodušší ..;-)

  • Martasek89 17.1.2013 14:34

    Tak teď to vypereš na 60° a je. Takže žádná práce navíc, prostě klasika praní prádla :) A já skladovala na mokro - voda s octem. Ale jelikož mám plnění pračky ze předu, tak mě to ždímání zdržovalo, tak skladuju na sucho. Pokaděnou osprchuju, namydlím a dám k ostatním :)

  • Bývalá uživatelka #18914 18.1.2013 12:53

    Veluu : to není o tom, že jsi řekla svůj názor. já taky řekla svůj - pro mně 400Kč měsíčně je opravdu dost velká částka.
    petulinkaa13 : počurané plínky - tam žádné fleky ani být nemůžou - moč je světlá a vypere se snadno. pokakané - záleží jak moc - bud namydlím jak píše Martasek, nebo je hodím i jen tak do kyblíku, pokud vím, že ten den budu prát. a co se fleků týče - záleží na prášku, jakej se použije. některej nevypere skoro nic a jinej klidně i pokaděnou plínu ;-)

  • Bývalá uživatelka #40020 18.1.2013 13:40

    a ty používáš jaký prášek ?? myslím tím celkově jaký je vhodný na dětské prádlo/plenky?

  • petulinkaa13 18.1.2013 13:54

    tak já mam batole prášek,tak uvidim co mi padne za nej prasek,to zjistim az v praxi :-)

    whi: díky,zkusím až v praxi co a jak :-)

  • Bývalá uživatelka #18914 18.1.2013 14:05

    petulinkaa13 , valentynka : batole sem měla gel, a ušlo. nejlepší byl Mio Care (podařil se mi tenkrát koupit za super cenu 50Kč za tu krabičku, jinak stojí kolem 130Kč, ale dává se ho celkem málo, tak je to fajn). tedka mám z DM ten jejich dětskej, a vypadá ok :-) aviváž nepoužívám - dávám trochu octa (neutralizace mýdla) a levandulového oleje (esence, desinfekce a ovonění). Ještě mám nějaký Baby gel Saly (z Globusu)a ten nevím, takový spíš průměr.

  • Bývalá uživatelka #40020 18.1.2013 14:41

    Whi: takže třeba Lovela nebo tak něco jsi nezkoušela???

  • Bývalá uživatelka #18914 18.1.2013 14:46

    valentynka : o Lovele sem četla, že hlavně ty plínky moc nevypere, takže do té sem ani nezkoušela jít. ale vypadá to, že asi zůstanu u toho prášku z DM. cenově byl přijatelnej a pere taky fajn. ten MioCare za 50Kč už neseženu, takže moc jiných nezbývá. a nevím, jestli je ještě co zkoušet :D

  • Bývalá uživatelka #40020 18.1.2013 14:52

    WHI:
    A nedal by se třeba sehnat ten Mio Care v Německu???
    Já právě s práškem pro mimi zkušenosti žádný nemam, vím že to chce potom zkoušet, protože ne vše bude miminko třeba snášet.
    Ráda bych něco co bude prát kvalitně+rozumná cena, nechci platit zbytenčě za značku.

  • Bývalá uživatelka #18914 18.1.2013 15:46

    no možná by se tam dal sehnat. on ten MioCare je prášek, cos e prodává třeba v eko-obchůdcích nebo obchůdcích třeba s látkovýma plínkama nebo dětským oblečením, ale tam stojí kolem těch 130Kč :( mně se ho podařilo čirou náhodou koupit ještě v těhu v Tescu, nějaký výprodej. je ovoněný levandulí a nemáme s ním problém :-) do Německa já to mám poněkud daleko a Rakousko není o moc levnější než my :(

  • Martasek89 18.1.2013 17:05

    Přesně, Lověla je na 2 věci. Měla jsem pak Persil sensitive, Lanzu a teď Bonux a dávám i aviváž, ať jsou měkčí a na prdelku to nevadí - nic jí to nedělá :) Barevné peru naše i malé dohromady a prala jsem tak od narození - dle barev a společně a nyní mám taky Bonux na barevné :)

  • Bývalá uživatelka #40020 18.1.2013 17:44

    A jak píšou, že bys na plenky neměla používat aviváž, že se snižuje savost, to je pravda nebo zase jen nějaký kec???

  • Martasek89 18.1.2013 18:01

    To nevím, u nás to saje stále stejně :)

  • Bývalá uživatelka #18914 18.1.2013 19:27

    valentynka : u těch čtvercovek to asi rozdíl nebude, ale třeba u AIO už by být mohl. navíc ty aviváže jsou rizikové z hlediska toho, že voní a mohou mimčo víc dráždit.

  • Bývalá uživatelka #38173 18.1.2013 19:56

    Tak já skladuju pokakaná na mokro, mám ale za ten tak 2-3 čtvercovky, takže to je vyždímané hnedka. Peru denně (cca 16 čtvercovek + 2 svrchňáčky + poblinkané oblečky + osušku + 2x žínka) mám toho v pračce tak akorát, spíš míň. Peru v gelu z Lidlu (nevím název), ale pere krásně i s flekama si poradí :) Už v ničem jiném prát nebudu, prádlo po něm voní a je měkčí než po prášku. A samozřejmě cena je úžasná stál necelou stovku a je toho na 40 vyprání :)

  • Bývalá uživatelka #18914 18.1.2013 20:23

    Lidkas : tak ten gel ještě zkusím :-) díky za tip

  • Martasek89 18.1.2013 21:51

    Tak to já mám tak 20 plen za 3 dny :D

  • Bývalá uživatelka #38173 19.1.2013 8:26

    Já dávám čtverce 2, včera jsem zrovna zkusila dát jen jeden a svrchňáčky byly mokrý. A to přebaluju často, tohle bylo snad po hodince. Ale teď jsem si přiobjednala vkládačky a tak budu dávat čtverce + vkládačku. Už se na to těším. Zatím mám vkládačky jen 3 a přiznám se, že si je šetřím :D totéž s jednou super moderní plenkou, tu použiju tak 1x za 3-4 dny. Aby se mi náhodou neoprala - jsem magor :D mi z toho malý za chvilku vyroste :D

  • Martasek89 19.1.2013 17:56

    Taky jsem si říkala, že bych pořídila vkládačky, ale kdyžtak až pro druhé mimi, zatím mi to stačí a když jsou už i schvrchňáčky dost mokré, dám je sušit a vezmu jiné :)

  • Bývalá uživatelka #40020 19.1.2013 18:10

    Lidkas: vkládačky myslíš tím ty vícevrstvé plenky nebo takový ty plenky z těch plenkových kalhotek vše v jednom??
    Whi: já to mam právě napsaný u těch čtvercových plen na krabici, že se použitím aviváže snižuje savst, zatím nemam ozkoušené, protože miminko bude až v dubnu.
    Kolikrát před prvním použitím jste ty plenky vypraly, někde jsem četla, že min.3x, že se tím zvýší savost.
    Tak moje mamka si prášek z Lidlu taky chválí teda na utěrky a tak.

  • Martasek89 19.1.2013 19:13

    Já vyprala plenky na 90° a pak použila. Neprala jsem je víckrát :) Pak až použité :)

  • Bývalá uživatelka #40020 19.1.2013 19:15

    Aha. Tak to tak taky zkusím, mě právě i v prodejně tvrdila paní, že je budu muset několikrát vyprat než se tzv.trošku zatáhnou a budou sát, já mam 20x ty bavlna+bambus a 40 bavlněných Kikko lux (20x 70x70 a 20x 80x80)
    máte tu nědko zkušenost s těma obrázkovýma Tetra plenama od Kikko??

  • petulinkaa13 19.1.2013 19:29

    mam ciste bilý,ale rozmery teda neroznatelny od sebe po vyprání, jsem mezi temi nečtvrecovými nepoznala,takže to mam smíchany a jsem zvedava jak budu ten trojcíp vázat kdyz jsou vlastne obdelnikový :-D:-D

  • Martasek89 19.1.2013 19:42

    Tak to nevaž a máš vystaráno :D

  • petulinkaa13 19.1.2013 19:46

    já si pak najdu nejaky nej zpusob a dyztak manzel poradí,dve deti na techto plenkách vychoval a nebo povolam mamku :-D:-D

  • Bývalá uživatelka #38173 19.1.2013 19:47

    Mě je poprvé vyprala mamka (určo je vyvářela) a pak mi dovezla krásné čtverce. Po mém prvním vyprání se z nich staly tvrdé, šedé obdelníky :'-(
    Ale barvu a tvrdost částečně spravil ten gel z Lidlu, ale ten tvar, no hrůza :D :D já mám teda Libštát, ale jak to tak čtu tak je to jedno.
    Vkládačky vypadají jako třeba dámské vložky bez křidélek (nevím jak jinak to vysvětlit 8-.)

    Dneska jsem se dala do počítání a zjistila jsem, že když peru na noční proud tak mě pračka stojí 7kč :) peru denně, takže to mám 210kč za měsíc. Nezapočítala jsem ale žehličku, ale když to přeženu a řeknu že vyprání s žehlením mě stojí denně 10kč tak si myslím že nelžu. Takže 300 měsíčně za látkování :) Počáteční investice byla teda 1200 az čtvercovky a tak 600 za svrchňáčky.

    Jo a dneska jsem se náramně pobavila když jsem četla diskusi jedné nelátkařky, která psala, že dítě přebaluje jednou za 2 krmení :-o Mě to teda přijde šílený. Já přebaluju před každým krmením a často i po něm (když slyším jak mi malý prdíkuje). Já chápu, že papírovka toho pojme dost, ale nechat dítě třeba 4 hodiny v jedné plínce? Samozřejmě něco jiného je noc, kdy dítě spí. Ale pokud je vzhůru tak ho přeci přebalím, ne?

  • Martasek89 19.1.2013 20:01

    Já přebaluju papír tak, že sáhnu a když cítím, že je to dost naplněné, vymením. Ale tak ty 3h to má určitě, někdy déle a nemluvě o spaní, kdy má papírovku třeba 10h, ji přece nebudu v noci budit :)

  • Bývalá uživatelka #40020 19.1.2013 20:37

    Lidkas: jaké svrchňáčky jsi kupovala ty???
    Jo tak vkládačky to jsou tyhle do těch plenek vše v jednom, nebo teda já tam takový 2 vkládačky mam v tý jedný co jsem si koupila - nešlo jí odolat, jsou na ní roztomilý pejci

  • Bývalá uživatelka #38173 20.1.2013 10:37

    Nechci nikoho odsuzovat, že přebaluje míň než já (každého věc), ale ať mi nikdo netvrdí, že bych na papírovkách neprodělala kalhoty :D S tím mím přebalováním min. 10x za den (a to mi malý spí v noci 10 hodin v kuse) bych určo neušetřila :D Jo, když pak někdo přebaluje třeba jen 5x tak to pak není tak nákladný :)
    Svrchňáčky jsem kupovala dost obyč asi za 100kč. Klasický pulky. Jedny mám od Baby Lucy a ty jsou skvělý (taky pul). Pak mám jedny flísáčky, moc je nepoužívám. Jen když vím, že budu třeba za hodinu přebalovat znovu před krmením.
    Já v tém plence AIO mám jednu obyč vkládačku a pak jednu takovu skládací (je to čtvercovka a složí se na 3x). Ale tu AIO skoro nepoužívám, přijde mi malá (a to je až od 6ti kil a malý nemá ani 5).

  • Bývalá uživatelka #18914 20.1.2013 11:33

    já je poprvé taky jen vyprala a pak začla používat. když je vyžehlím, tak změknou - hlavně ty starší, co mám po dceři (kvalitou to je asi něco jako libštátské). nové Kikko Lux jsou v pohodě i bez žehlení a čtverec z nich zůstal :-) i rozdíl mezi 80x80 a 70x70 je znatelný.
    a vkládačky sem si ušila - mám je v děníčku, tak můžeš kuknout ;-) vyšlo to mnohem levněji.
    aviváž nepoužívám vůbec, dám jen ocet a trochu olejíčku (asi 5 kapek) - levandule (na desinfekci a ovonění)

  • Bývalá uživatelka #40020 20.1.2013 14:13

    Whi: a kde kupuješ ten olejíček, abych nekoupila nějaký blbý.

  • Bývalá uživatelka #40020 20.1.2013 14:26

    Já jsem si koupila ty vícevrstvé od Kikko jedno balení těch Infant na zkoušku jaký budou.
    Překvapil mě int.obchod www.nejbaby.cz, že sice navýšily DPH, ale ceny u zboží zůstaly stejný.
    Plánuji ještě doobjednat 2 Tetra plenky, abych měla 4ks, a objednat tam i svrchňáčky, vyjdou mi tam levnějš, než když je koupím tady v obchodě. rozdíl 30kč za jedny svrchňáčky.
    Mam na zkoušku jedny od Kikko a ty jsou moc hezký, ty od G-mini nejsou špatný a jsou levnější.
    Takže doobjednam zbytek velikostí.

  • Bývalá uživatelka #18914 20.1.2013 15:11

    valentynka : kupovala sem ho v Bráně k dětem, je to vlastně eterický olej co se používá i do aromalampiček. jen ten z té brány je trochu levnější než jinde (co sem viděla tak rozdíl kolem 30Kč).
    http://www.branakdetem.cz/silice-levandule.htm

  • Bývalá uživatelka #18914 20.1.2013 15:13

    valentynka : jestli máš ty Gmini ty obyč, kde je látka a igelit, tak jich neobjednávej zase tak moc dopředu :( na druky se špatně zapínají, a na suchej zip mi moc dlouho nevydržely - stejná velikost druky a sucháče a jinak dlouho se používaly. nehledě na to, že se v nich snáz zapaří, jak je tam ten igelit :( mně se nejvíc osvědčily BabyLucy. velikost XS-S sme měli až do nedávka (do 3 měsíců, 5,5kg). tedka máme velikost M a jsou zatím ještě větší při použití jen s vkládačkama.

  • Bývalá uživatelka #40020 20.1.2013 18:49

    Whi: A ty od Kikko nemáš ty svrchňáčky?
    Od G mini mam zatím jen 2 na suchý zip, vel.S, právě proto že jsem je objednávala, tak jsem jich nechtěla brát víc, kdyby byly špatný
    mam tyhle http://www.nejbaby.cz/plenkove-kalhotky-na-suchy-zip-vel-s-0-m-g-mini/d-76240/
    a od Kikko tyhle:
    http://www.nejbaby.cz/svrchni-kalhotky-kikko-bebe-1ks-vel-s-5-8-kg/d-79930/ ty vypadají teda líp.
    Přemýšlela jsem pořídit i nějaký tyhle :
    http://www.nejbaby.cz/kalhotkove-pleny-kikko-cotton-colours-1-ks-fialova-vel-s-3-5-kg/d-80001/
    jinak mam ještě tuhle:
    http://www.sweetmonkey.cz/eshop/obchod.php tu s pejskem.

  • Bývalá uživatelka #18914 21.1.2013 8:33

    valentynka : nn, od Kikko svrchní kalhotky nemám. ale mám různé jiné - ImsyVimsy, Bamboolik, Baby Beehinds (ty jsou takové spíš tvrdší, ale taky jakž takž ok), a mám flísáčky od Anavy na sucháč. nově kupuju Tots Flexiwrap Tots Bots,

  • Bývalá uživatelka #18914 21.1.2013 8:40

    valentynka : jo tak přesně ty Gmini sem měla. sucháče se mi furt zachytávaly za tu sítku a celkově nic moc. ale uvidíš sama. já tenhle typ měla kdysi pro dceru, to nic jiného nebylo. tedka sem ráda, že je víc možností. každému dítěti sedne něco jiného.
    na tu kalhotkovou plenu Kikki musíš mít ještě svrchní kalhotky, tak na ně nezapomen, nebo budete mít mokré dupačky :D se mi to jednou stalo, že sem na ně zapomněla 8-.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.