Dnešní infarktové odpoledne, aneb to dítě mě chce zabít....

Dneska jsme neměli v plánu jít na hřiště, protože Natálka je nastydlá, ale nechali jsme se přemluvit a po cestě ze školky na jedno hřiště s pár maminkama skákli. Hřiště veliké, několik vchodů, kolem něho 3 baráky a průchody v nich. Na hřišti bylo spoustu dětí a taky velká a široká socha zvířete, přes kterou není všude vidět. Natálku vidím naposled na klouzačce, Daník po mě chtěl kapesník tak ho hledám, pak kouknu kde je ta Natálka a nevidím jí. Začnu jí hledat, Natálka nikde, ptám se maminek a Daníka, nikdo jí neviděl. Vchody otevřené a na zemi jsem našla jen její čepičku. Začnu panikařit hledat jí, maminky mi pomáhají. Vyběhla jsem ven od těch baráků, protože tam je silnice a ptám se kolemjdoucích, zda jí někdo neviděl a kdyby jí viděl někdo, ať jí přivedou na hřiště. V hlavě se mi promítá  ten nejhorší scénář, že jí někdo unesl :-( Ale zase jsem si říkala, že by určitě křičela a že by si toho snad někdo všimnul, tak jsem si říkala, že furt utíká, tak někam utekla, no jo ale kam, je spoustu možností, tak furt hledám, jednou jsem se vrátila, nikdo jí nenašel, šla jsem znovu hledat k silnici a už jsem si říkala, že zavolám policajty. Když jsem se ale po chvíli vrátila, kámoška na mě křičí, že jí našla. Uffffff to byla úleva...... Ptám se jí kde byla? Zdrhla do jednoho z domů a byla vysmátá ve druhém patře :-D No myslela jsem, že jí přetrhnu, ale byla jsem ráda, že se našla a šíleně se mi ulevilo, nikomu to nepřeji zažít. Takže příště raději zase skákneme na naše malé hřišťátko, kde jí všude vidím a kde není milión dětí. Já ty velké hřiště prostě nemám ráda, uhlídat dvě děti, je nadlidský úkon a ještě ty moje, je dvoujnásobný nadlidský úkon :-D
11.05.2016 19:27:17
Komentáře:
  • Bývalá uživatelka #174459 18.8.2016 19:26

    to je rebelka... :) naši mi říkají, že jsem byla spratek a grázl, jako kluk...tak pokud se to fakt dědí, tak se mám na co těšit do budoucna :D s malou asi nic neuděláš, to musí nejspíš asi přejít :) u mě to přešlo prý v nějak v deseti letech :D ale já byla potvůrka na jinačí způsob, než tvoje Natálka :) každý to má jinak :)

  • Bývalá uživatelka #174459 18.8.2016 19:26

    hlavně ty vydrž :) !!! snad nepřijdeš o nervy...musíš mít fakt oči všude :D

  • Borlova 18.8.2016 19:38

    kurkovalu jako by jsi mluvila o mě, taky jsem byla spratek, naši mi furt říkají, že jsem měla být kluk. Furt jsem zdrhala, lezla po stromech, po školkách, držela se těch největších a starších grázlíků v ulici a dělala s nimi samé nekalosti nebo minimálně na to koukala :-D Ale ve škole jsem byla svatá :-D Anděl ve škole, ďábel po škole :-D Naštěstí jsem z toho vyrostla a i ten největší grázlík z baráku, je celkem hodný chlápek teď :-)
    No já Natálce snad nechám zavézt čip pod kůži a ještě jí budu mít přivázanou, když bude v kočárku:-D. Nejhorší je, že ona je v kočárku připoutaná, kolikrát sedí v klidu a i vydrží, hraje si s kytkou apod., ale když chce, tak se během vteřiny odpoutá a vyleze spodem pod tyčí. Vše tak do 5 vteřin :-D V obchodě to bylo fakt rychlý, ještě má slušný mety, že kolikrát já mám co dělat, abych jí dohnala. :-D

  • Bývalá uživatelka #43005 18.8.2016 19:42

    Ja bych ji asi pretrhla. Akorat by se na me lidi divali jak na vraha. :-D
    Ale doufej v to, ze se ted vyblbne a bude pak klidnejsi. A to se rika, ze holky jsou hodnejsi, nez kluci. Sara je o mooooc vetsi divoch teda, nez byl Matej. Taky mi obcas v obchode zdrhne, ale cim je starsi, je to lepsi. Diky bohu. Co jsem se ji uz vynadavala. Jen mi vzdycky prislo, jako by ji to slo jednim uchem tam a druhym ven. A vzdycky se tak koukala, jako by si rikala, jestli jsem se jako uz uklidnila:-D

  • terryk 18.8.2016 21:06

    No, mámo, je prostě po tobě :-D hlavně, že se našla, i když to muselo bejt děsný psycho:-( snad ji jedině nějak přivázat ke kočáru:-) ještě mě napadá, co tam máš za popruhy? Ty, co máme v kocaru my, mám někdy problém rozepnout i já, jak to jde ztuha.

  • Bývalá uživatelka #32563 18.8.2016 21:27

    Borlova Leonko nevim no ale ja Anince proste davam na prdku kdyz neposloucha nebo pres rucicku,zvysim hlas nekdy fakt rvu nebo rikam ze zavolam bubaka a on si Anicku odnese pak taky ze ji zavru do sklepa. A ze nepude do skolky chce tam a tesi se. Tak to na ni v urcite mire zabira. Nevim zda je to uplbe to nej ale zkratka tak to delam. A holka mi funguje skoro jak hodinky. Kdyz zlobi rekne ze me ma rada a takovy je to takovy jeji druh onluvy ... A pomazli se. Ja ji vysvetlim proc se to a to nedela.. A ona sama pak vi ze nesmi. U silnice sama zastavuje a rika ruku mami nebo tati tady jezdi auta. Kdyz neco veme a nevidim to sama pride a prizna se. Kdyz bere co nema sama rekne ze dostane na prfel kdyz bude zlobit. Nebo ze je oskliva holcicka ze zlobi bud maminku tatinka nebo babicku. Je hrozne rozumna. Rekla bych ze to mensi zlobeni a vetsi rozum prichazi s vekem. Aninka kolem 2 roku skoro vubec neposlouchala. Ale ted uz je vse lepsi i kdyz stejne dost neposloucha ale jak v cem no. Takze tak za me. Mozna me tu nekdo odsoudi ale radsi dam male obcas na prdel a budu vedet ze ma ze me respekt a zaroven kdyz se ji stane uraz tak si ke me pride pobrecet nebo k tatovi. No a ne jak nektere deti co se zacnou vztekat v obchode ze chtej to a to a to to u Aninky neznam!! ;)

  • Bývalá uživatelka #35899 18.8.2016 21:30

    Hrozná představa té doby než se našla. Hlavně, že to dobře dopadlo ;) pevné nervy!

  • Bývalá uživatelka #80334 18.8.2016 22:43

    borlova - to je zase hororova story, teda. se divim, ze jeste nejsi sediva. u nas na tohle zdrhani a neposlouchani docela pomohla nevychova, jestli to znas (a jestli ne, tak predem upozornuji, ze to neni o tom nechat dite rust bez vychovy, jak chce a delat z nej spratka:-D ).
    anickacechova - ja rozhodne nechci odsuzovat, moralizovat, nebo poucovat, ale osobne si nemyslim, ze tohle je ta nejlepsi cesta. verim, ze ted to funguje a je to super, ale za par let se mala bubakovi vysmeje, placani na zadek nebude fungovat a ty nebudes mit zadne paky a zastrasovaci prostredky. samozrejme, treba to vubec nebude potreba, ale clovek by mel pocitat i s tim...

  • Borlova 19.8.2016 0:39

    Ivanka1, tam bylo moc lidí, stačí, že na mě blbě koukali, že jsem ztratila dítě :-D Ale musela jsem se fakt držet, abych jí na místě nepřetrhla. Jo to máme stejné, taky mi přijde, že mě neposlouchá a že si myslí o mě svý :-D U nás je taky o dost větší ďábel Naty. Daník mi nedávno taky utekl v obchodě, ale ne schválně, on mi vždycky veze košík, ale prostě s ním i zajíždí různě do uliček atak., ale vrací se. No a zajel moc daleko nějak a já ho nemohla najít a on hledal mě a začal řvát na celý krám :-D Ten se naopak bojí, když se ztratí, to Natálce je to šumák a ta je ještě potichu :-D

  • Borlova 19.8.2016 0:41

    terryk no ještě za to můžu já viď, když to má po mě :-D No hele ty popruhy si pak někdy zkusíš rozepnout. Mě přijdou že jdou docela lehce, i když mi to někdy taky nejde. Ale ona zmáčkne a je to. I Daník se vždycky lehce rozepínal.

  • Borlova 19.8.2016 0:44

    Jaja55 Naštěstí se našla po chvíli, ale nejhorší je ta nejistota a bezmocnost, když člověk neví, zda je v obchodě a nebo zda nezdrhla ven. Už mi takhle utekla jednou z hřiště a jednou na chatě do lesa a to jsme jí hledali snad čtvrt hodiny a to bylo teprve něco :-( Z hřiště zdrhla do baráku do druhého patra a v lese byla tak 20m daleko u kopřiv a šťouchala do nich klackem. V obou případech ani necekla a byla vysmátá.

  • Borlova 19.8.2016 0:53

    anickacechova však já jí přes ruku, nebo přes zadek taky dám, ale je jí to šumák, respekt prostě žádný :-( urbiek no Martí já se musím přiznat, že už občas taky pohrozíme bubákem, protože už si s ní kolikrát nevíme rady. Hodně bubák zabírá na chatě, když nechce spát v postýlce. Je jasný, že za pár let bubák nezabere, ale to si zase říkám, že bude mít víc rozumu a nebude chtít se mnou furt v posteli spát :-D A když je fakt vzteklá a prudí a neposlouchá a vzteká se, tak taky kolikrát pohrozím bubákem a zabere to. Asi to není až zas tak správný, ale někdy je to prostě u nás potřeba. O nevýchově jsem slyšela, ty máš tu knížku? Přemýšlela jsem o koupi, ale chtěla bych nejprve do ní nakouknout, zda mě to zaujme a zda si budu myslet, že to u nás zabere tenhle styl výchovy. Kdyby jsi jí měla, mohla bych do ní nakouknout, až se uvidíme?

  • Bývalá uživatelka #80334 19.8.2016 8:15

    borlova - knizka na to bohuzel neni. dela to pres videa na netu. koukni kdyztak na nevychova.cz. ma tam radu videi zdarma + poradaji jednou za cas tzv. webinare - cca 1,5 prednaska. ted zrovna bude pristi tyden...

  • Bývalá uživatelka #35899 19.8.2016 8:18

    borlova mně se právě vybavil zážitek se starším (tehdy 3 roky) .. šel za mnou do uličky od manžela,ale nějak to netrefil. Asi dvě minuty nez jsem se vracela ke kabinkam,jsem byla v klidu,ze je s manželem a on naopak. Když jsem přišla za ním a malý nikde. Tak to byl dobrý šok. Tak jsme taky probíhali uličky a pak ke kasam,aby neodesel. Už jsem se rozhlížela,kde jsou informace a Vojtík naproti mě vysmátý. Já jsem te nenašel mamko. Naštěstí mu to nedošlo,ze byl ztracený a nemohl za to. Tak ani nedostal. Ono je těžký radit nějaký metody,kdyz každý dítě je úplně jiný. Nevychova se dá objednat zadarmo nějaký videa,ale viděla jsem jedno,pak už nebyl čas. myšlenka úplně špatná není si myslím ;-)

  • terryk 19.8.2016 8:52

    Geny nezapres, leu:-) ale teď vážně, jsem ráda, že to dobře dopadlo. Tohle jsou šílený situace. Mně se dítě takhle asi na půl minuty ztratilo v kšeftu, sem běžela uličkou na konec, rozhlížela se, začala panikařit, otočím se a filip za mnou si dál klidně vybírá vejce. Já ho prostě přehlídla, respektive jsem se na vteřinu koukla do regálu a on mě mezitím oběhl. ty popruhy zkusim. u nás v kocaru se musí dost silně stlačit ty pacičky, aby se to otevřelo a na to se člověk musí fakt soustředit a zabrat, aby to dal. Jinak když už se tu rozjela debata o výchově, já jsem trochu konzerva, takže malymu občas flaknu přes zadek. Ne že ne. hlavně, když je v amoku a kope kolem sebe. Je to jediný způsob,jak mě začne vnímat a ubere plyn. Jako klasický trest jsem to už ale skoro přestala používat, stejně dobře se mi totiž osvědčilo mu velice důrazně vysvětlit, že se určitá věc nesmí. Třeba když omylem vleze do silnice nebo se pocura na podlahu. Ono mu totiž vzápětí docvakne, že se to nesmí a sám je preslej, tak mu jen důrazně zopakuju, že tohle se nedělá. On stojí jak zarezanej, mrzí ho to a už to podruhy neudělá. Člověk musí vycítit, jestli to dělá schválně, jestli testuje, co ty na to, bo to udělal v zápalu hry, nebo prostě výjimečně zapomněl. když mě testuje, tak to pak u nás dojde i na pohruzky výpraskem a to většinou zabere. Až to zabírat nebude, přijdou jiné tresty :-D ale každý dítko je jiný, jak psala jaja55, takže u jinyho to vůbec nemusí zabírat.

  • Shierley1 19.8.2016 12:01

    Ja bych ju serezala, že by si na prdel tyden nesedla! A to jsem PROTI fyzickym trestum! Jenze z tytyty ma curinu, z placnuti si nic nedela, tak co s ni? Neter mi ve trech letech zdrhla pres ctyrproudovku na cervenou! Mela stesti, ze ju nic nesmetlo a bylo moc aut, ja se aspon castecne slovne vybila a ten nasup nebyl pak tak strasnej, ale dostat se k ni o pul minuty driv, mohla bych ju aji prizabit! Rvala jsem pak na ni jak utrzena ze retezu. Ta zacala brecet a omlouvat se. Vysvetlila jsem proc dostala sekec a proc jsem byla zla. Uz to nikdy neudelala a segra jenom cumela, ze ji dava sama ruku a drzi se. Ono neni potrestat jako potrestat. Jsou veci pres ktery nejede vlak a delat mi mala to co tobe Naty, tak ju ma nekolikrat denne... at si to neni vychovne spravne jak chce, ale ja proto, ze je nezvladatelna (slovne) neponesu nasledky...

  • Borlova 19.8.2016 14:17

    urbiek právě že je jedna knížka o té nevýchově, radila mi to jedna mamina tady. Jenže jsem zapomněla, jak se přesně jmenuje:-D, zjístím to a pístnu to sem, ani není drahá stojí kolem 200kč. Něco jako Výchova nevýchovou, nebo tak nějak.

  • Bývalá uživatelka #35899 19.8.2016 14:43

    Já mám knížku Respektovat a být respektován a hrozně špatně se mi čte! Četla jsem ještě jednu (jen si vzpomenout na název:/ ) a ta se četla sama. Takže kolikrát je problém se tím i prolouskat. A vidím největší problém v tom,ze když je klid,tak dokážu jednat jinak a domlouvat se. Ale pak najednou zlom,kdyz je toho nad hlavu a je to ve starých kolejích. Nejvíc mě vystrašila jedná věc. Ze je sice super,ze nás dítě poslouchá,ale pak už nebude s námi a bude poslouchat někoho jinyho :/ chytne se špatné party a bude pruser.a smutný by bylo,ze kvůli nám.. ale to jsem se pustila do moc velké filozofie. Tak sorry :-D

  • terryk 19.8.2016 15:02

    jaja55: nestras!!!!:-D

  • Borlova 19.8.2016 15:58

    Jaja55 jo to je blbý když se dospěláci špatně domluví :-( Nám jak zdrhla na chatě do lesa, tak já v domění, že ji ostatní dospěláci vidí, že jde k nim, jsem jim neřekla, ať na ní juknou, že jdu pro něco do chaty. Ona šla k nim, oni stavěli stany i s Daníkem a malou sestřenkou, tak by mě nenapadlo, že půjde k nim a zatočí do lesa, myslela jsem, že se bude motat kolem nich a průšvih byl na světě. Ale do toho lesa má zakázáno chodit, takže nemůžu říct, že to byla jen naše chyba.

  • Bývalá uživatelka #80334 19.8.2016 16:27

    borlova - urcite je na toto tema spousta knih. ja sleduji ty videa od katky kralove a fakt je to desny posun. dnes jsem treba musela jet podepisovat smlouvy s marli (mam narizeno od doktora lezet, takze bylo vylouceno se za ni honit, tahat ji, tahat kocar, atp.). jely jsme bez kocaru metrem z hurky na andela, tam se propletaly mezi lidmi, prechazely pres koleje, sly kus cesty na jednani, pak jednani a zase zpet a vse bez problemu či utikani. kde bylo hodne lidi, dala mi sama ruku, kde bylo malo, pustily jsme se, ale sla vedle mne. dohodly jsme se, jak to udelame a fakt byla zlata a vsechno klaplo, a to jeste pred par mesici zdrhala, jak kdyby ji za to platili...
    jaja55 to co tady prezentuji ja prave neni o tom, naucit deti poslouchat, ale o tom, domlouvat se s nimi, naucit je premyslet, vymyslet reseni, delat kompromisy. ten cil je prave naucit je to, aby pak nepodlehaly nejakem blbemu vudci treba ve skole, atp. a naucit se vzajemne dialog a zpusoby reseni pro dobu, kdy zastrasovani nebude mit efekt... samozrejme je otazka, jak to bude za x let fungovat, ale nam se to zatim vyplaci, i kdyz je marli samozrejme nekdy na pest a ja zrala na psychiatra, ale tam, kde je to dulezity, to fakt zatim zvladame, az se sama divim:)

  • Borlova 19.8.2016 16:29

    Shierley1 no právě že si nic z toho nedělá, když jí dám na zadek a nemysli si, že nedostává a to jí dám i klidně na holou prdku, že tam má chvíli otisk ruky:-D

  • Borlova 19.8.2016 16:32

    urbiek Ona Naty taky dokáže být zlatá a jít za ruku a poslouchat, ale když se jí nechce, tak prostě ne. Nejhorší je, že musim koukat i po Daníkovi, i když ten už má rozum, toho i na chatě pouštíme ven a nemusíme tam s ním být(Chatu nemáme oplocenou) Ale tohle v tom obchodě jsem fakt nečekala, byla klidná a pak během pár vteřin byla v tahu.

  • Borlova 19.8.2016 16:36

    terryk U nás je to spíš tak, že mě Naty testuje, dělá mi to schválně, možná proto bych se měla kouknout, nebo něco přečíst o té nevýchově. Protože já často vypěním a skoro bych řekla, že jí to dělá dobře, že mě rozčiluje, v tom je asi po tatínkovi, že je provokatérka.

  • Shierley1 19.8.2016 17:59

    Borlova asi ji davas jen aby se nereklo a jenom nekdy, protoze co by rekli lidi, zejo ;-) bodejt by pak nezkousela a nevymyslela, kdyz ji to obcas projde :-) pripominas mi v tomto svagrovou. Matesa zdupu, kdyz zlobi a slape jako hodinky, ona je samy: ale Maty, Matysku, tohle nemuzes delat, Matulko, copak jsem rekla a rika to zvonivym cinkavym milym hlaskem. Jakej div, ze z ni ma prdel a me poslechne uz pri pohledu, zejo :-D ja ho nemlatim, protoze je cizi, ale s hlasem si dokazu pohrat.. vzdycky rika: "aa, teticka se zlobi na Matyyyyyyska" :-D

  • Bývalá uživatelka #80334 19.8.2016 17:59

    borlova - tak na to zkus mrknout,jestli te to zaujalo, treba vam to pomuze zvladat i ty situace, kdy nechce. ja si to vubec neumim predstavit se dvema a v zadnem pripade nechci porovnovat holky, protoze to proste nejde. jen me to napadlo, ze by se vam to treba taky mohlo hodit. jinak ja porad zivim nadeji, ze ten druhy nebude takovy cert:-D

  • Bývalá uživatelka #80334 19.8.2016 18:06

    shierley1 a to je jako dobre, ze dite "slape jako hodinky"??? mne se tedy pri tom otevira kudla v kapse... a) neprijde mi to jako dobry postup a pristup. jak jsem psala vyse, az bude starsi tohle ho nerozhazi, z prisneho hlasu si nebude nic delat a pak proste chybi ty paky (samo s pristupem svagrove taky nesouhlasim). a jak pak resit situace, kdyse chytne blbe party, bude treba z hecu krast v obchode, protoze se bude chtit predvest pred kamarady a poslouchat toho velitele... b) nemuzes porovnavat vychovu sveho a "ciziho" ditete. deti se s ne-rodici vzdycky chovaji jinak, vetsinou jsou mnohem hodnejsi a slusnejsi.tot aspon moje zkusenost

  • Shierley1 19.8.2016 18:41

    urbiek s mati, at si klidne vytira zadek. Se mnou bude poslouchat. Tecka. A kdyz 180x neslysi, tak zarvu tak, ze se okna otrasaji. Vzdy je mu vse vysvetleno. Vi, co nastane, kdyz... to, ze to dopusti je jeho volba ;-) neni zadny mimino uz, moc dobre chape co mu rikam. Co bude az mu bude nact je opravdu daleka budoucnost, to nemuze nikdo nikdy s jistotou rict, at uz rves, mlatis nebo vysvetlujes. Hodne taky zalezi na tom jake je dite a dle toho by se k nemu melo i pristupovat, protoze co plati na jednoho, na druheho nemusi a naopak.

  • terryk 19.8.2016 19:24

    urbiek: teda smekám před marli. Ale dneska musím pochválit i naše mládě. Dopo jsme šli na poštu a nakoupit. Na poště menší fronta, dítě v pohodě na motorce čeká, až všechno vyridim. Pak jdeme do kseftu. Já motorku v ruce, pelíšek v podpaží, na zádech bagl a těším se, až to dám do vozejku. Jenže vozejky došly. Kšeft nacpanej k prasknutí a já potřebovala nakoupit na oběd, takže zdánlivě neřešitelna situace. Inu, riskla jsem to. Malymu vysvětlila, že musíme nakoupit s košíkem a že musí bejt hodnej. A světe div se, on celý nákup vydržel držet se košíku, manévrovat s ním mezi regály a lidma, všechno jsme objeli, zařídili, pomohl mi zboží dat na pas, u pokladny vydržel stát. Takže pohodovej nákup. A ani jednou jsem nemusela zvýšit hlas. Ja ti mám pocit, že on přesně pozná, kdy něco myslím vážně a měl by spolupracovat. Takže se mi osvědčilo ho na určitý věci předem připravit, vysvětlit a pak je vše ok. A ja zase poznám, kdy prudi a zkouší, co výdržím, a to pak ho bez výčitek svedomi placnu.

    P.S.: jak reší nevychova hysteráky? Dám priklad. Jdu v deset spát a dítě ještě nechce. Když zhasnu a lehnu, dítě dostane hysteráka, tahá ze mě peřinu a řiči jako kráva. Vysvětlování, že jdeme spát, moc nezabírá:-)

  • Bývalá uživatelka #32563 19.8.2016 20:11

    Holly ja tez vysvetluji a souhlasim s Miskou Shierley1 jednou mi Aninka utekla ze zahrady u baraku pres silnici do obchodu ta tak dostala na tu prdku ze uz si to vickrat nedovolila. Ted naposled zase dostala na prdel a zakaz sladkyho ze poskrabala tatovi auto. Zkratka sou veci ktere kdyz domlouvani nepomaha proste na prdel. Az budou vetsi budu to resit dal na prdel a zakazama. Ale zaroven budou vedet ze maji u me otevrenou naruc a kdyz dostanou at ma prdel nebo zakaz tak budou vedet proc. Ja Aninku taky nebiju porad to ne. Ale kdyz neuposlechne a nekolikrat treba urve zeleny rajce schvalne neco vylije vysype vztekle neco hodi a podobne tak proste dostane kdyz tytyty nezabere. Dobry den z nas mit proste nebude.. Ale vetsinou staci domluva ;)

  • Bývalá uživatelka #35899 19.8.2016 20:26

    urbiek právě to podřizování vůdci v budoucnu mě donutilo nad výchovou zauvazovat. Dost věcí jsme řešili domlouvánim i před tím,ale teď i v době,kdy bych už vybuchla,tak ještě popřemýšlim,jestli to nepůjde jinak. A většinou jde ;) může mi pomoct rozhodnout,jak to uděláme. Ale důležitý věci pořád platí podle nas. Ale dopracujeme se k nim jinak než řevem a vyhruzkama. Ale jak říkám, nejde to vždycky. A docela se bojím,ze hlavně u mladší dcerky to fungovat nebude :/ vypadá na většího čertíka než brácha :-D

  • Shierley1 19.8.2016 20:42

    terryk nevychova je nastroj, ktery ti umozni lepe komunikovat s ditetem, navod ti zaruceny neda. Hodne detem pomaha planovat a rikat, co bude az. Ono kdyz si hraje a radi a ty zavelis, ze se jde spat, tak co on s tim? Zkus mu to rikat - ted udelame to ci ono, pujdeme, vyridime, odneseme, pohrajeme a az to vsechno bude, pujdeme spat, protoze... Mozna to nepochopi hned, bude zkouset, ale pomaha vytrvat a trvat na tom, ze co se reklo, plati.

  • terryk 19.8.2016 20:53

    shierley1: to abych začala s vysvětlováním spánku už ráno :-D já si naivně myslela, že už za ty týdny a měsíce bude na základě postupných rituálů tušit, že je čas jít spát :-) třeba že když jdeme čistit zuby, bude následovat ulehnutí :-) tak já mu to ještě vysvětlím takhle. A uvidíme. Jediný, co zatím trochu zabírá, je vysvětlení, že všechna zvířátka už spinkaj:-D

  • Shierley1 19.8.2016 21:29

    Jako mozna by se dovtipil, ale kdyz to vysvetlis, bude to pro tu malou makovicku snazsi :-) Elenka ma jen rok a pul a chape naprosto vse. Hucim do ni sice jak pilinaky, ale nese to ovoce :-D
    Je treba ale porad vysvetlovat a pripominat. Ja treba rikam, ze az se nabasti, vycistime zuby a pujdeme za zviratkama povidat pohadky. Driv po jidle sla pro kostky atd., ale opakovala jsem, ze potrebuju, aby si sla cistit zoubky a ted po veceri seskakuje ze zidle a uz ceka u koupelny az otevru a dam ji kartacek, jak mi ho vrati, tak uz vali do pelechu a leha si se vsema 79 plysakama :-D To same s programem odpoledne - pujdem na hriste, obejdeme blok a musime domu, abychom stihly to ci ono. Kdyz se cuka, tak vysvetlim, ze musime, ze to ci ono nepocka a potrebuju, aby byla hodna. Vetsinou se necha ukecat :-D
    Zatim je s ni rec, uvidime casem co se z toho vyvrbi :-D

  • terryk 19.8.2016 21:45

    shierley1: u nás tohle funguje v 90 procentech případů taky, ale pak jsou situace, kdy si malej postaví hlavu a tzv.se kousne. A to pak dojde k ostré hádce, kde občas padne i ta rána na zadek :-D ale říkám, děje se tak max jednou denně. Prostě se pokouší prosadit a zjistit, jestli povolim, nebo ne.

  • Bývalá uživatelka #80334 19.8.2016 23:34

    terryk - filipek mi vubec prijde takovy hodne rozmuny v mnoha vecech. je super, ze jste to takhle hezky zvladli. je to fakt borec a evidentne pekne chytry kluk. doufam, ze jim ty svetle chvilky vydrzi i pote, co se narodi sourozenci:-D
    nevychova je o domluve. ja reknu, jak to potrebuju, ty reknes, jak to potrebujes a spolecne se pokusime najit reseni. samozrejme s prtatama casto navrhuje reseni dospelak, ale treba marli uz to kolikrat vymysli sama. kdyz to jde, je samozrejme lepsi se domluvit predem - ve smyslu, hele ja uz jsem unavena, potrebuji spat. vidim, ze ty jsi chces jeste hrat, tak jak to udelame? a kdyz dite nevi, muzes navrhnout -treba, ja si lehnu do postele, ty si to dohrajes a prijdes za mnou za chvilku. nebo zahrajeme si chvilku jeste spolu a pak pujdeme spat? dobry je na to treba budik, aby zazvonil - pak rychle dohrat, uklidit a spat. a kdyz to nejde, tak plati misto principu popis a domluv se, princip popis a delej, tj. treba kdyz je marli uz pretazena, zacne mlet - nebudu spinkat, nebudu, nebudu, nebudu - a je jasny, ze domluva uz mozna nebude, tak ji reknu, ze ji chapu, ze se ji nechce spinkat, ze si krasne hrala, ale ze ja si chci taky odpocinout a ona potrebuje nabrat energii na odpoledne, vezmu ji, donesu do postele a za chvili spi jak spalek. samozrejme v nekterych situacich neni cas to takhle resit (kdyz diteti hrozi nebezpeci, nejdriv jednat a pak vysvetlovat) a nerikam, ze marli taky nedostala pres zadek;) dulezity je, nevychazet z toho, ze dite je sigr, ktery nas chce nicit, ale dat mu sanci. 2 dny zpatky jsem sla treba na diabetologii a hlidal bracha. vytahl si svacinu, marli hned popadla kus rohliku a sunku s jejim oblibenym: muzu pucit:-D ja se rozloucila a sla se obouvat a marli zacala brachovi zdrhat. ten hned zacal na ni prisne, ze s jidlem se po byte nelita, a ja rikam: pockej a koukej, dej ji sanci. ona ke mne dobehla, rekla sí yů sůn (to má z písniček), dala mi pusu a běžela zpět do kuchyně. tak jsem ji jen rekla, ze me to potesilo a ze bych byla rada, kdyby ten rohlik priste polozila na stul. takze dalsi pravidlo - nerikat ne, tohle se nedělá, atp., ale jak bychom chtěly, aby to bylo

  • Bývalá uživatelka #80334 19.8.2016 23:55

    jo a jeste dodam,ze v těch par případech,kdy dostala pres zadek, jsem se ji pak omluvila a vysvětlila,e jsem ji placla, protoze jsem měla strach, kdyz delala, co delala, atp. pak se sama marli omluvila.mne

  • luckasim 20.8.2016 6:30

    Holky, přesně, přes zadek nebude poslouchat. Rozhodně bych děti nezavirala do sklepa!! U nás se da přes zádek, když zámerne ublíží sobě nebo někomu jinému. Když ma svůj hysterak, tak také řeknu, bez na chodbu a přijď, až se uklidnis. A většinou pak dobrý. Mlácení, že utika se bude akorát smát a provokovat ještě více. Ja ještě dělam, že pokud neposlechne, tak nekoupime žádný pamlsek. Jelikož před obchodem byla domluva, že pokud bude hodná, něco koupíme. Pak venku pláče, mamko , už nebudu zlobit :-), tak koupíme něco cestou. Nevím, jak u vas, ale Anežka už dost chápe. A dost provokuje. A je na ní vidět dost, že už přemýšlí, co dělat. Beru obě dvě děti všude a mlácením v obchodě by na mě už museli někoho zavolat :-)

  • luckasim 20.8.2016 6:32

    Na chodbě jsem ji nikdy nezavřela. Ale odejdu do kuchyně a ona za mnou přijde a říká, mamko, už dobrý.

  • luckasim 20.8.2016 6:37

    anickacechova Aničko a zlobí ti stále že? U nás se dává také přes zadek, ale to už musí být. Čím víc to budeš praktikovat, tím víc bude zdobit a bude vztekla a provokovat. Ja si pamatuji na sebe, utíkala jsem v 15ti zdomu. Kdy my máma vlepila facku a nenechala si nic vysvětlit. Nikdy mě neposlouchala a hned zmlátila a dost u toho křičela. Anežka stricila kamarádky dcerku a ta ji kousla. Ano, zdánlivě výprask na místě a taky by za to dostala, ale vyšlo na jevo, že holčička ji chtěla kousnout a ještě kousala vše okolo a jeji upozornění, že se to nedělá, nedbala. ......

  • Bývalá uživatelka #80334 20.8.2016 7:36

    lucasim - naprosty souhlas. a moc krasne priklady ze zivota. me taky prijde, ze kdyz malou placnu pres zadek opravdu jen vyjimecne (zatim mozna tak 5x a to ma 26 mesicu), hned vi, ze se deje neco vazneho. kamaradka vychovava placanim dceru (ale ne ze ji da jednou, ale fakt nekolikrat na zadek), ktera je na chlup stejna jako marlenka, a ta si z toho vubec nic nedela, max. zarve, ze ji to boli a za chvilku to dela znova. pak uz mi prijde, ze je to taktika - ty me stves mamo, tak ja budu taky. je jasny, ze kdyz se ji ted neco stane, jde za maminkou, ale az ji bude 15? ted moc jinych moznosti nema, ale podle mne takhle proste nejakou duveru a pevny vztah mezi ditetem a rodicem nevybuduji

  • terryk 20.8.2016 9:08

    urbiek: už rozumím. Tak to v podstatě nějakou takovou formu nevychovy praktikuji :-) akorát u nás je ta nevýhoda, že dítě nemluví. Takže je těžší pochopit, jak si to představuje on, a taky nevím, jestli mě přesně pochopil. A jak jsem večer utahaná, už ani kolikrát nemám vůli to zkoumat:-) takže včera jsem akorát ležela, on se vztekal, a já mu do toho vysvetlovala, že už je večer, vyčistil si zoubky, pohrali jsme si, a teď je čas spinkat, protože musí nabrat síly na zítra, kdy si budeme hrát a dělat blablablabla. Když ani to nezabere, většinou ho ignoruji a on potom přijde, chytne mě za ruce a usne. Na zadek většinou dostane, když mě zcela záměrně kope. Teď už to tolik nedělá, ale dělával. A je fakt, ze když už ho placnu, prcu z toho nemá. Naopak. Samo jak poroste, budeme se o věcech bavit víc, budu chtít znát jeho názor, vysvětlení, atd. Teď z něj nedostanu lautr nic:-D

  • Shierley1 20.8.2016 9:56

    urbiek ty ses jak posedla furt s tou pubertou a az bude starsi. Ja teda predpokladam, ze dite s vekem nejen roste, ale i rozumove vyspiva. Jak se meni mentalita ditete, meni se i "vychovne metody". To, ze nekdo placa dite ve dvou letech automaticky neznamena, ze ho bude lepat i ve 4! Mala ma rok a pul a nedostala nikdy. Ja jsem PROTI fyzickym trestum, ale kdyz je to nutny klidne zarvu a nestydim se to priznat. A ten kdo tvrdi, ze dite nebije, na vsem se domlouva a vubec nan nekrici, ten bud keca nebo bere antidepresiva ;-) ona predstava dokonaleho rodice za kazde situace je lakava, ale nemozna.
    Takovyto co se ma a nema na me neplati. At si to kazdej dela jak chce. Nikdo nema pravo mu do toho kecat nebo hodnotit spravnost jeho jednani.

  • Bývalá uživatelka #32563 20.8.2016 10:20

    luckasim ja ji neplacam porad hodne i domlouvam zlobi jak kdy proste zkousi a ohledne toho sklepa ten sem pouzila pouze 2 krat za tri roky. Jinak ne me mamka vzdy domlouvala nebo sem dostala na prdel po papuli nebo zaracha ale vzdy sem vedela proc a nikdy bych neutekla. Moji mamku miluji a sem rada za to jak me vychovala a pokusim se takhle stekne vychovat i svoje deti ;)

  • luckasim 20.8.2016 10:27

    shierley1 to není pravda. Od 4-5let si dítě dost pamatuje a mění se, ale nemění samo o sobě. Má neteř má 5let. Doma řev a plácání. Jenže sestra už je být ani moc nechce. Neteř si klasicky stoupne přes sestru a je drzkata a div by sestru nezmlatila. Od dvou let hodně záleží na tom, jak se k dítěti chovas.

  • luckasim 20.8.2016 10:28

    urbiek díky, hodně mě naučila dcera.

  • luckasim 20.8.2016 10:30

    anickacechova Aničko stůj si někdy za svým názorem co píšeš. Nikdo ti nic neradi. Přeji ti, ať máš hodné obě děti. Ja svou mamku taky miluju, ale jsou věci, co mi vadily. Mame supr vztah, co bydlíme každá sama. A stím sklepem jsi to tu už psala.

  • Bývalá uživatelka #32563 20.8.2016 10:36

    No a moje neter mezi 2-5 rokem segra ji moc nebyla spis domlouvala a mela z ni dobry den ted ji je 6 a vztah maji no nevim... Za me domlouvani ano ale ne ze reknu jednu vec 10 krat a dite to po 11 ty udela to proste ne ja pouzivam i metodu Neco za neco. Kdyz budes hodna a nebudes moc zlobit dostanes to a to. Kdyz nebudes delat naschvali dostanes to a to. Dobrutku dostanes ale az se hezky najis.Do skolky pudes ale musis byt hodna protoze zlobivy deti tam nechteji a kdyz se nebudes chtit sama oblikat nebo papat tak te tam nevezmou a kdyz budes zlobit. Na prdel dostane jen za vaznejsi veci jako treba ze minule poskrabala manzelovi auto. Nebo kdyz chce umyslne ublizit psovi. Kdyz umyslne ublizi nam facka stipnuti kousnuti nebo tak jinak se to vse snazim resit domluvou dohodou.

  • Bývalá uživatelka #32563 20.8.2016 10:39

    No vis luckasim ja si rada treba v necem necham poradit ale v posledni dobe sem se na urcitych vecech dost spalila no to je jedno.. Zkratka ja si svoje deti budu vychovavat tak jak uznam za vhodne at se to nekomu libi nebo ne ;)

  • Shierley1 20.8.2016 10:41

    luckasim od narozeni nejvic zalezi jak se k diteti chovas ;-) ja se hadat nebudu, ani se hajit. Vy mate svou pravdu, ja svou. Zadna patent na vychovu nemame tak o co jde? To, ze s deckem rozmlouvas a blablabla ti nezaruci, ze mu v puberte nehrkne v palici. To je vse, co jsem tim chtela rict ;-)

  • luckasim 20.8.2016 10:45

    shierley1 moc nechápu tvé chování. Pouze diskutujeme. Ja jen nedomlouvam, ale také děti nerezu hlava nehlava. Rupnout v hlavě může komukoliv a chytnout se blbě párty zrovna tak. Ja si na děti musela počkat. Neříkám, že jsem super, ale snažím se, aby byla pohoda na obou stranách. A rozhodně tu nic nikomu nevnucuji. Tak příště prosim na mě nereaguje, když se ti můj názor nelíbí. Budu stejna. Kord, když jsem vtom žila 18let.

  • Shierley1 20.8.2016 10:59

    Ja uz napsala vse co jsem chtela a pokud vim tys reagovala prvni na me.
    Ma veta o domlouvani je myslena vseobecne na vsechny, ne na tebe konkretne, stejne jako ostatni me prispevky, takze neni potreba brat si to osobne.

  • terryk 20.8.2016 11:37

    shierley1: holky, klid:-) vono když se to vezme suma sumárum, tak výchova činí max 50 procent úspěchu či neúspěchu. Zbytek zajistí geny:-) takže nikdo z nás neví, co budou naše batolata dělat v pubertě. Ať už je řežeme, nerezem, domlouváme, atd. Já spoléháme na to, že dítě bude inteligentní a dobře geneticky vybavené, pač v rodině žádný grázly nemáme:-)

  • Bývalá uživatelka #80334 21.8.2016 7:01

    shierley ale ja nikomu nerikam, jak ma vychovavat sve dite a nedelam ze sebe zadnou dokonalou matku. jen jsem lea napsala, co na nase podobne zive ditko zatim plati bez, pro mne naprosto zbytecneho, straseni, nebo velkého biti hysterickeho ci zlobiveho ditete. tobe jsem si dovolila odporovat proto, ze jsi lea psala, jak je uzasne efektivni serezat dite, aby šlapalo jako hodinky, coz se mi prostr hnusi. sama sve dite vychovavas jinak, tak to nechapu uz vubec. a nejsem posedla pubertou, byl to jen priklad. samozrejme.děti vyspivaji, v necem jsou rozumejsi, v necem ne. a ano, styl vychovy se muze menit, ale je otazka, co to tomu diteti prinese a hlavne, jak to ten rodic zmeni. podle mne vetsina zustane u toho sveho, akorat misto bubaka pak strasi kapesnym, polepsovnou, nebo policajtama.
    vzdycky rikam, ze kazda zdrava a milujici mama, dělá pro sve dite to, co je podle ni nejlepsi, a nikoho neodsuzuji .ale.beru to tak, ze i prave.diskuze nam muze nabidnout nove pohledy, namety k zamysleni a posunout nas. zda je to smerem k dobremu nebo ne, ukaze cas.
    jo a jeste holky, aby bylo rozumeno - ta nevychova neni o tom, ze diteti domlouvate, ale ze se S NIM domlouvate, respektujete jeho potřeby, nalady a zajmy. a to je velky rozdil, ktery prave rada rodičů nevidi a nerozlisuje a pak to jsou ty sitauci, kdy jim dite kali na hlavu.

  • Shierley1 22.8.2016 10:11

    Ja psala, ze jsem dala sekec neteri, kdyz zdrhla na cervenou pres ctyrproudovku. Synovce staci zdupat, kdyz to prehani, aby slapal jako hodinky. Neplet vsechno dohromady.
    Povykladame si za 15 let co kdo jak udelal :-D ;-)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.