Didaktický test z češtiny
Dobrý den,
Příští týden mě už čeká didaktický test z češtiny a já na sobě začínám cítit nervozitu z toho, že ho neudělám. Plánuji si zopakovat věci, jako jsou umělecké směry, pojmy, slohové postupy a útvary, apod., ale po tom, co jsem si dnes zkusila jeden test z jara 2017, mám o svém úspěchu jisté pochybnosti.
Při kontrole výsledků bych zřejmě prošla a dostala z něho za 4, ale vůbec jsem během 60 minut vše ani nestihla, pouze 26 otázek ze 32 a mnoho z nich jsem ani neudělala celé. Pořádně jsem se u dlouhých textů nesoustředila ani jsem pořádně nevěděla, jakou strategii při testu zkusit.
Neporadili byste mi prosím někdo, jaké strategie jste případně měli nebo jak se na didaktický test připravit a nedopadnou úplně špatně? Předem moc děkuji
Odpovědi (podle hodnocení / podle data)
-
28.4.2018 17:23
Tak zásada je, že pokud je tam například text k úlohám 1-6, tak čtu nejprve otázky v rychlosti, abych věděla, na co se mám při čtení zaměřit. Potom čtu teprve text, když už vím, na co se soustředit. Když mám pocit, že jsem v textu narazila na místo, kde by mohla být odpověď, tak si tam držím prst, přečtu otázku, odpovím a potom čtu dál. Nemá smysl číst celý text, když nevíš, na co se zaměřit, a potom po přečtení otázky to číst celé znovu.
Zadruhé - nanečisto se málokdo soustředí naplno tak, jako když je to naostro. Když budeš sedět příští týden u testu už opravdového, tak ti asi půjde to soustředění lépe.
Když jsem teď mluvila ve škole se žáky, tak ještě mi říkali, že když viděli bodování úloh, tak si při nedostatku času vybírali ty otázky za nejvíce bodů, ale nevím, jak je to u maturity.
Kdyby mě ještě něco napadlo, tak napíšu.