Jak se připravit k maturitě?
Dobrý den,
Jedná se zřejmě o hloupý dotaz, ale jsem poslední dobou bezradná. Za tři měsíce mě čeká maturita a já stále neumím moc otázek... Průměrně potřebuji na jednu otázku tak přípravu 3 dny, a denně se zvládnu učit tak 2-4 otázky s přestávkami (4 obvykle o víkendu, kdy je více času a ne přijíždím domů až ve 3 nebo ve 4).
Myslela jsem si, že bych to do konce května stihla v pohodě, ale ve škole na nás bohužel naléhajií, že už musíme umět alespoň půlku a to z každého předmětu (maturuji ze 4). Ve škole nás z toho zkouší na známky a pomalu nám přidávají další otázky, které musíme umět. Výhoda je sice to, že se takhle alespoň na maturitu připravíme, ale nevýhoda je, že já opravdu nevím kdy se mám všechny otázky naučit, abych nedostala za 5, obzvláště když nejsem tip člověka, co se naučí vše na poslední chvíli v jeden den... Zatím jsem měla štěstí na otázky, co umím, ale to nemusí trvat věčně...
Prosím vás, jaký máte na to názor? A co byste mi mohli poradit, abych zvládla se vše alespoň trochu naučit jak k maturitě, tak i do školy? Jaký jste měli třeba systém? Jsem opravdu bezradná 😕
Odpovědi (podle hodnocení / podle data)
-
9.2.2018 10:24
Myslím, že to bereš hodně zodpovědně a možná zbytečně dopodrobna. Moje zásada při učení (hlavně na výšce) byla, že nejprve jsem se snažila naučit takovou kostru ke každé otázce, něco jako hlavní body - třeba k literárnímu období základní charakteristiku, data a pár jmen. Když jsem takto uměla jednotlivé okruhy, začala jsem je "obalovat" další omáčkou. Nikdy jsem se nedokázala naučit hned nahuštěnou otázku, šlo mi to hrozně pomalu. Lepší bylo pro mě začít s pár údaji a postupně přidávat. Takže jsem jela těch nějakých 20 okruhů třeba třikrát, ale pokaždé jsem si k tomu něco přidávala a tím jsem si i opakovala ten základ. A to mě i uklidňovalo, že kdyby už bylo nejhůř u zkoušky, tak aspoň tu základní kostru řeknu a na něco z toho ostatního si vždycky vzpomeneš. Neboj se, maturita ve skutečnosti není tak hrozný strašák, jak se to tváří.
Moje realita byla, že jsem měla naplánovanou otázku na den, potom to vycházelo asi 3 otázky na den a dva týdny před maturitou to vycházelo už asi 8 otázek za den. V den maturity jsem šla připravená tak, že jsem uměla na dějepis 1,5 otázky z celkových asi 25. Angličtinu jsem se neučila vůbec, protože to nemělo ani smysl. Češtinu jsem opakovala týden před maturitou se spolužačkou - prostě jsme jely na víkend pryč a tam jsme si nahlas četly jednotlivé otázky (bylo jich 50, asi jsme ani nestihly všechno). Čtvrtý předmět byla latina, tam jsem uměla nejlépe otázku 1 a čím bylo vyšší číslo, tím to bylo horší. Posledních asi pět otázek jsem ani neuměla, ani jim nerozuměla, takže jsem se na to vykašlala a bylo to hop nebo trop. -
11.2.2018 21:26
Taky letos maturuju... A jediný, co se učím je matika, protože píšeme jednou týdně test postupně z celý látky od prváku a dostáváme za to kromě známek i body, ty se sčítají a kdo jich bude mít málo, tak ani k maturitě nejde. Z angličtinu zkouší už od novýho roku, to absolutně nestíhám, takže už mám první 5. Teď budu mít prázdniny, tak se musím učit aspoň další témata (zkouší každý týden ze 6 a na konci bude zkoušet už ze všech). Odborný se neučím vůbec, to mám až v půlce května, takže času dost. No a na praktickou se ani učit nedá. Maturuju z IT (programování všeho možnýho+teorie). K tomu čeština, matika a angličtina. Prostě to beru tak, co je dřív, to se učím dřív. Důležitý jsou ty priority... Ale zase neproletět Nebudu se šprtat na zkoušku už v lednu, když jí mám až jako poslední v tý půlce května. Prostě to nemá logiku a učitelé to prostě berou tak, že musíš umět to jejich, ale že máš ještě dalších 50 otázek jim je u zadku, bohužel. To je ten systém...