Česká pošta nedoručuje zásilky. Co mám dělat?
Mám problém s doručováním pošty v naší oblasti (okrajová část Prahy). Ačkoliv řekněme do konce června vždycky vše bylo bez problémů, z ničeho nic nám přestala chodit pošta. Schránka byla prázdná, žádné dopisy, dokonce ani oznámení o doporučených zásilkách, ale věděla jsem, že něco čekám, takže jsem na tu poštu vždycky pro balík došla. Pak už mi to ale bylo divné, protože to bylo opakovaně. Ptala jsem se na pobočce a paní na přepážce mi řekla, že nejsou doručovatelé - že místo 12 lidí mají 4, takže chodí tak jednou dvakrát za týden a nikdy nezvládnou pobrat všechno. Asi bych to normálně neřešila, ale teď musím, protože čekám:
- mini balíček z ciziny, který nejde doporučeně a běžně se vhazuje do schránky (eBay)
- záhadný dopis od soudu pro předchozího nájemníka, který už tu 3 roky nebydlí ale majitelka bytu požaduje, aby zde měl trvalý pobyt, přestože mu neustále chodí nějaké upomínky. Na tento dopis čekám už přes měsíc, dotyčný se v Evropě nezdržuje
- banka mi vystavila a odeslala novou platební kartu, která jde obyčejným dopisem, nikoliv doporučeným. Ani nedoufám, že bych se ho dočkala
- další dva balíky, ale ty mi vrásky nedělají, jsou doporučeně a vyzvednu si je.
Můžete mi prosím někdo poradit, jak se proti tomuto bránit a dostat korespondenci? Je to skutečně ubíjející, ani nemluvím o tom, co když nám má třeba přijít nějaká pokuta za překročení rychlosti nebo špatné parkování, o které nevim.
Odpovědi (podle hodnocení / podle data)
-
20.7.2018 15:29
Česká pošta je bohužel nefungující organizace. X krát jsem podávala reklamace, co chvíli tam lítám s dopisy pro cizího člověka, které nám pořád chodí do schránky (ten dotyčný v našem bytě nejméně posledních 35 let nebydlel). Cos tím nevím, párkrát už jsem fakt měla chuť je tam dojít seřvat, ale ono nemá smysl hulákat na přepracované lidi, jejichž jediná chyba je, že se upíchli zrovna v téhle pitomé práci. Snad jen nechat si posílat poštu jiným doručovatelem všude, kde je to možné, jinak fakt nevím Můžeš jim napsat i písemnou stížnost, ale odpověď trvá cca měsíc a obvykle to stejně k ničemu nevede.
-
20.7.2018 15:41
mám podobnou zkušenost. Nicméně, i když u nás je vedoucí pošty moc milá a ochotná, když nemá lidi, moc s tím neudělá. Na reklamace/stížnosti podané přes web čp samozřejmě reakce 0. Jako řešení mě napadá nechat si všechno posílat na poštu, jako že se to ani nedoručuje, jen to tam pro tebe leží a ty si to chodíš vyzvednout.