Dobré nebo špatné vysvědčení?
Ahoj, vím, že to sem úplně nepatří, ale chci se zeptat .
Chodím do 8. třídy a na vysvědčení mi vychází 4 dvojky jinak 1,máme 16 předmětů , takže průměr 1,25. Zajímá mě zda je to dobrý výsledek?
Vím, že to záleží, jestli se to líbí mým rodičům a mně, ale zajímá mě i názor ostatních.
Je to pěkný výsledek?
Odpovědi (podle hodnocení / podle data)
-
8.6.2023 21:42
Průměr je jen číslo. Školy v ČR nemají stejnou úroveň. Víš, kam se budeš hlásit na střední školu? Dávají body za průměr? Počítají do průměru i výchovy? Je průměr bodovaný výrazně, že to opravdu ovlivňuje výsledky? Máš jedničku z předmětů, na které klade SŠ důraz? A v neposlední řadě: Jsi sama se sebou spokojená? Udělalas, cos mohla?
-
9.6.2023 11:31
Výsledek je to krásný, ale nejdůležitější je, jak to cítíš ty. A co všechno si z toho pamatuješ. A pak záleží na tom, kam půjdeš na střední školu, zda tam řeší průměr či nikoli. A jak jsi na tom v předmětech, které budeš dále studovat na SŠ. Každopádně ti k dosavadním výsledkům gratuluji a držím pěsti do dalšího studia.
-
9.6.2023 13:03
souhlasíms holkama, že výsledek je to krásný.
je ale i otázkou, jak moc jsi se na tento výsledek nadřela. na zš jsem měla spolužačku, která se už tam učila i víc jak 4h denně. ano, měla samé jedničky max 2 dvojky na vysvědčení. gymnázium stěží dodělala, VŠ už nezvládala vůbec. bylo to jen proto, že se vše opravdu drtila a biflovala, aby takové známky měla už na ZŠ.
sama jsem na ZŠ procházela i s trojkou z některého předmětu (a doma se vůbec neučila, aktovka letěla do kouta a já ven) a mám vystudovanou VŠ.
a jak zde padlo - velmi záleží na škole - některá škola je k hodnocení žáků benevolentnější než některá jiná. někde může mít žák samé 1 a na jiné škole by měl vydřené dvojky, protože to hodnocení tam je jiné-přísnější.
sama za sebe mohu říct, že známky u dětí tak moc neřeším, je pro mně podstatnější zda učivu porozumí a mají do budoucna na čem stavět. -
14.6.2023 1:13
Ona se dost změnila i úroveň požadavků během studia. Dnešní studenti by stěží dávali učivo na SŠ/VŠ v dobách svých rodičů. Proč myslíš, že je tolik lidí s titulem? Úroveň celého školství za posledních 30 let klesla, a to myslím hlavně co se týče požadavků na studenty. nestačím se divit, kdo dnes může mít titul. Potkala jsem jednu, co má titul jen z toho důvodu, že se dokázala naučit na zkoušku, ale nechápala proč máme na domě 2 komíny (sama jsem se divila, proč ji zaujalo zrovna toto a proč na toto téma začala konverzaci). A jak píšou holky, každá škola je jiná. Má jiné kritéria příjmaček, hodnocení. Výsledek je to pěkný, to jo. Ale sama sebe se ptej, zda to máš proto, že se dokážeš nazpamět naučit na test/zkoušení nebo proto, zda rozumíš podstatě učiva.