Dotaz na učitelky MŠ a maminky dětí v MŠ
Ahoj, za týden nastupuji do své první školky jako učitelka a ráda bych se zeptala zde případných učitelek ze školky nebo maminek dětí. Jak se mám na začátku roku přivítat s dětmi a rodiči? Jak byste byly třeba rádi, aby se a Vámi učitelka přivítala? Jakou učitelku byste pro svoje dítě ve školce měly nejradši? A případných učitelek bych se chtěla zeptat, mohly byste mi poradit nějaké seznamovací hry na začátek školního roku, jak jednat s novými dětmi...prostě cokoliv, co by mi pomohlo v tom, aby si děti na mě zvykly a cítili se ve školce dobře.
Vím, že to teď vypadá, jako bych byla neschopná, samozřejmě mám nějaké informace ze školy, ale jsem hrozně pečlivá a ráda bych, abych se co nejvíce zalíbila, jestli mi rozumíte.
Odpovědi (podle hodnocení / podle data)
-
22.8.2016 17:40
Hezký den,
na přivítání atd. moc odpovědí nemám, ale líbil se mi dotazníček pro rodiče, kde bylo, co má dítko rádo, co ne, čeho se bojí, jak ho oslovovat jménem, a zda nutit do jídla, či vůbec atd.
Jedna paní učitelka si to pročetla a druhá ne, a s tou druhou byl celý školní rok trošku problém.
Jinak přeji hodně štěstí v nové práci a i pevné nervy. Začátky bývají těžké, ale nenechte se odradit. -
22.8.2016 21:38
Taky jsme dostali dotaznicek, to dost pomuze,mela jsem hned od zacatku pocit,ze se o nas zajimaji. Taky kazdy den pani ucitelka rekne,jaky mela mala den,jak jedla a spala. Kdyz je negoda,nikdy nehubuje,vzdy malou utesi,ze se to stava. Dcera je miluje rak,ze se dva mesice pta,kdy uz pujde do skolky
-
22.8.2016 22:34
ahoj, z mého pohledu jako učitelky ve školce je nejdůležitější pohoda, úsměv a nestresovat. Děti to vycítí a podle toho se často tak chovají. Normálně bych se představila, popovídala si s rodiči, odpověděla na dotazy a kromě dotazníčku, což je super věc, si i s dítkem popovídala, s čím si rádo hraje, čeho se bojí, jestli má nějaké zvířátko, sourozence a tak (v rámci seznamování a příchodu do třídy). S rodiči je pak prostor na třídní schůzce na začátku roku. A stejně - až školní rok ukáže, jestli si děti i rodiče dokážete získat.
Co se týče hry - občas děláme u nás dvě, ale záleží na stáří dětí, není to moc na dlouho, protože neudrží pozornost: - v ranním kruhu si učitelka vezme míč do ruky a představí se - je dobré říct něco pěkného, co děti zaujme a budete jim bližsí (třeba že máte malého pejska, který legračně poskakuje a vrtí ocáskem, když se vrátíte domů z práce). Když skončíte, pošlete míč někomu z dětí, které se představí podobně (mluví jen ten, kdo má v rukou míč).
2. hra - zní to jako blbost, ale naše děti to bavilo (aspoň chvilku). Učitelka si sedne s dětmi do kruhu, ale jedno místo si nechá po své pravé ruce volné. Potom pohladí rukou koberec, poklepe na něj a řekne: volné místo mám, kohopak si zavolám? A řekne jméno dítka, které si sedne k ní. Jeho původní místo zůstane volné, takže větu bude opakovat dítě, které má po své pravici volno.
Na závěr bych děti něčím odměnila - nejsem sice zastáncem ládování dětí bonbony, ale občas... pochválit je, že hru pěkně zvládly a dát jim gumového medvídka.
Napadá mě toho ještě hrozně moc, ale to by bylo na román Tak přeji hodně štěstí, ať se v práci líbí