Háčky a čárky u třeťáka
Můj syn má poruchu chování + ADHD. Poslední dobou jsem si všimla, že se mu horší známky z diktátů a opisů v ČJ. Má správně i-y, ale nedopíše háčky a čárky a pak nafasuje třeba 4!!! Je z toho špatný, ale ani po přečtení chyby - vynechané háčky a čárky nenajde... Co s tím jde dělat? Jak mu pomoci? Přinutit ho psát doma navíc je nemožné,nesnáší opisy a diktáty a pokud to není nařízené jako domácí úkol, nebude to dělat...
Jinak jeho zdravotní potíže jsou dlouhodobé a léčené (ADHD + chování, bere prášky, chodíme k psycholožce a čekáme na volný termín na léčbu biofeedback)
Odpovědi (podle hodnocení / podle data)
-
20.4.2015 12:19
Já nemám zkušenosti s dětmi, které řeší problémy jako Váš syn, ale já jsem se trojek z diktátů zbavila tak, že mě naši naučili, že když si opis nebo diktát po sobě kontroluju, tak jakoby přehnaně dávám důraz právě na ta písmenka, kde má být čárka nebo háček. Čtu jakoby: jáááááááááááááá rááááááááááád ččččččččččččččččtu kníííííííííííííížžžžžžžžžky.... To mě naučilo si těch čárek všímat. I neteř má nějakou poruchu učení a zkouší to dělat po mě a říká, že se to mírně zlepšilo, že bude trénovat. Nevím, jestli tato metoda může nějak pomoct
-
20.4.2015 13:12
Dobrý den,
dysortografie je poruchou pravopisu. Málokdy bývá o samotě, většinou v spojení s dyslexií (porucha čtení). A také s ADHD. S ADHD navštěvujete SPC nebo PPP? Určitě jim o tom řekněte. Pokud ne, doporučuji navštívit PPP a nechat syna vyšetřit. Tam vám řeknou víc. Takhle od stolu to těžko vyřešíme. -
20.4.2015 13:59
Naše malá je taky ve třetí třídě a s interpunkcí bojuje od první třídy Před rokem jsme kvůli tomu byli i v PePsyP, kde nám řekli, že (naštěstí) žádnou poruchu učení nemá, ale měla jít raději o rok později, protože ještě nebyla zralá. Přitom v MŠ i u zápisu ji chválili, jak je šikovná Jenže ani tam všechno nepoznají, bohužel. Takže jsme se smířili, že pokud bude psát na rychlost, nemáme hledět na úpravu, ale na správnost psaní. Paní učitelka vychází vstříc a taky na úpravu moc nehledí. Bylo nám doporučeno procvičovat jemnou motoriku a cvičit. Aby se propojilo to co vidí, slyší a píše.
-
21.4.2015 9:02
měl by projít podrobným vyšetřením , kde buď problém potvrdí nebo poradí, na co se zaměřit. Pokud bude mít potvrzenou "diagnózu" bude mít ve škole vypracovaný individuální plán a bude zohledňovaný. Tyto děti pak píši třeba jen polovinu diktátu, jsou častěji vyvolávány ústně atd. Moje máma je učitelka a i takovéto děti ve třídě běžně mívala. Pokud je to opravdu porucha, tak si chlapec ty chyby sám neuvědomí a nucením do přepisování či diktátu navíc mu to všechno jen zhnusíte. Tohle je opravdu na probrání s odborníky, jen nechápu, že sama učitelka nedoporučila vyšetření, musela si problému všimnout.
Kolega v práci má syna a ten nosí ze školy nedobré známky a poznámky. Je to skoro denně. Byli na vyšetření a vyšlo jim, že kluk je nesoustředěný, je hodně soutěživý, chce být stále první a tak odevzdává písemky sice jako první, ale ani si to po sobě nezkontroluje, když ho od stolu učitelka se sešitem odešle, jen sedí v lavici, práce ho nezajímá a po chvíli to jde definitivně odevzdat i s chybami a tak špatná známka je jasná Možná by neškodilo se jít učitelky zeptat, jak se ve škole v tomto směru chová.