Jít na VŠ nebo ne?

Otázku položila: maja95 14.5.2015 9:06

Dobrý den, chtěla bych se zeptat případných učitelek mateřských škol nebo i ostatních na váš názor. Mám vystudovaný gymnázium a poté dodělanou maturitu na střední pedagogické škole Futurum. Přemýšlím, zda jít dále na VŠ, či zda je to zbytečné. Vím, že do školky být vysoká škola nemusí, ale nevím, zda to tak opravdu funguje nebo zda ředitelky vezmou radši někoho, kdo má vysokou. Také by mě zajímalo, jak je to s platem, zda mají všichni stejně nebo vystudovaní vysokoškoláci v oboru více? Nejsem moc studijní typ a na výšku se mi už moc nechce, nicméně když by to bylo nutné, tak bych asi musela. Ale určitě bych to zkoušela spíše dálkově a hledala si práci už při té výšce, mít další 3 roky zabité studiem se mi nechce. Proto se ptám i těch, co studovali VŠ předškolní a mimoškolní pedagogiku, jak je to těžká škola a zda to je možné časově studovat dálkově při práci. Také zvažuji, že bych si dodělala vzdělání spíše na speciální pedagogiku, abych měla širší vzdělání, ale nevím, zda to taky platí jako VŠ do školky. Děkuji za odpovědi.

  • 14.05.2015 18:09:48 - full.avl změnila kategorie otázky

Odpovědi (podle hodnocení / podle data)

  • ja neporadim primo k oboru, ale mamka dela na zachrance sestru - nekdy sedi u pultu a zveda telefony, jindy jezdi sanitou. mela stredni zdravotnickou, delala tam x let a pak prisel pokyn, ze pokud si chteji udrzet praci, musi si dodelat aspon bakalare. udajne to melo byt v ramci harmonizace EU.
    takze pro jistotu pocitej i s tim, ze i pokud ted ten titul neni treba, do budoucna se to muze zmenit....

  • masa.vr14.5.2015 16:30

    zákon o pedagogických pracovnících hovoří jasně:
    § 6
    Učitel mateřské školy
    (1) Učitel mateřské školy získává odbornou kvalifikaci

    a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů mateřské školy,

    b) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů prvního stupně základní školy nebo vychovatelství nebo pedagogiku volného času nebo studijního oboru pedagogika a vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy,

    c) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy1) v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy,

    d) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu vychovatelů a vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy,

    e) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání1) v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy,

    f) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu vychovatelů a vykonáním jednotlivé zkoušky8), která svým obsahem a formou odpovídá zkoušce profilové části maturitní zkoušky z předmětu zaměřeného na pedagogiku předškolního věku, nebo

    g) vzděláním podle odstavce 2 písm. a) nebo b).

    (2) Učitel mateřské školy, který vykonává přímou pedagogickou činnost ve třídě nebo škole zřízené pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, získává odbornou kvalifikaci

    a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku,

    b) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání zaměřeném na speciální pedagogiku, nebo

    c) vzděláním stanoveným pro učitele mateřské školy podle odstavce 1 a vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném bakalářském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku, nebo vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na speciální pedagogiku.

    Otázkou je, jak se bude legislativní úprava vypadat do budoucna- dlouhodobý trend vede k tomu, že bakalář bude startovací stupeň k výkonu mnoha činností.

  • Já si myslím, že nemusíš mít VŠ, znám 2 slečny co mají střední pedagogickou, na VŠ nešly a ve školce normálně učí.
    Ale v televizi se už dávno řešilo, že učitelky se SŠ, které mají x let praxe dostávají míň peněz než holky, které dostudovaly nedávno VŠ a jsou téměř bez praxe.
    Myslím si, že má pravdu i nika101, že někde raději nepřijmou vysokoškoláka, protože by mu museli dávat více peněz. To je i v jiných profesích.
    Možná bys to mohla zkusit bez VŠ a případně, kdybys nemohla sehnat práci nebo to po tobě vyžadovali, tak se přihlásit příští rok.

  • bestie14.5.2015 11:21

    Já bych do toho bakaláře šla. Určitě to nejsou zabité tři roky - podívej se na to z opačného úhlu pohledu - dalších 45 let už budeš jen makat a makat, tak proč si to mládí trochu neprotáhnout?
    Taky jsem přesvědčená, že dříve či později začnou bakaláře vyžadovat. Podle slečny, která teď u nás v MŠ učí, stačí na školku vyšší odborná, na první stupeň Bc a na druhý stupeň Mgr. Jak ale znám diktát z EU, počátala bych s tím, že budou chtít VŠ u všech.

  • Tak já po maturitě taky dlouho zvažovala, jestli jít na VŠ nebo ne. Nakonec jsem na dva roky odjela pracovat do zahraničí a pro studium se rozhodla až po návratu. Ono to bylo potřeba, abych si srovnala, co vlastně chci. Ne každý to ví hned po maturitě. Až v té cizině jsem zjistila, co by mne fakt bavilo a co bych chtěla dělat. Tak jsem hledala školu, co nabízela ten pravý obor pro mně a nakonec jsem si vybrala CEVRO Institut. A dobře jsem udělala, oboru se fakt věnuji už třetí rok a škola mi fakt hodně dala, jsou tam výborní vyučující, co se vyznají a umí přimět k tomu, že se člověk naučí. ;-)

  • Martasek8914.5.2015 9:09

    V dnešní době je do MŠ již potřeba VŠ titul. Já studovat chtěla taky, ale nevyšlo mi to. Ale vím, že kdo šel po střední, měli lhůtu na to, aby do určitě doby začaly holky studovat VŠ, jinak by nemohly učit.

  • piprdka14.5.2015 9:35

    Taky si myslím, že na učitelku v MŠ musíš mít dneska alespoň bakaláře.

  • Hodně záleží na lokalitě mateřské školky, kde bys případně pracovala. Žiji v menžím městě, máme 5-6 tisíc obyvatel (Královéhradecký kraj) a u nás vyloženě odmítají učitelky s vysokoškolským vzděláním. Kamarádku odmítli s tím, že je na ně moc kvalifikovaná a museli by jí dávat vyšší peníze. Pokud se jedná o větší města nebo Prahu, tak si myslím, že budou VŠ upřednostňovat. Ale vysokoškolské vzdělání není k této profesi vždy nutné. ;-) Mám ve svém okolí několik holek, co mají pouze střední pedagogickou školu a učí v MŠ.

  • Pokud vím, tak už musí mít pedagogičtí pracovníci vysokoškolské vzdělání, výjimku dostalo jen pár případů s dlouholetou praxí. A pokud budeš ve státním zařízení MŠ/ZŠ je plat dle tabulek a vysokoškolák má vždy více peněz + se to ještě odvíjí od praxe.

  • Od ledna 2015 musí být minimálně titul Bc. Ještě dodám, že pokud chci do mateřské školy, musím mít titul Bc. z předškolní pedagogiky. Nelze si udělat titul třeba z nějakého jiného oboru a pak tam jít.

  • Na tvém místě bych si tu vysokou udělala, ale asi taky dálkově. Připrav se na to, že je to ale dost náročné. Nová práce, která je dost náročná a do toho studovat... Ale asi bych do toho šla. Je skutečně otázka času, kdy budou vyžadovat, aby učitelka mš měla vysokou. A další věc jsou lepší peníze.
    Já mám VŠ vzdělání učitelství pro SŠ a učila jsem ve školce. Měla jsem 8. platovou třídu, tedy plat pro středoškoláka. Díky té výšce jsem mohla pracovat v mš, protože mám pedagogické vzdělání, ale ne mimoškolní, proto plat středoškoláka. Takto to zákon umožňoval ještě loni a letos bych tam taky mohla být, jak to bude příští těžko říct. Plat v 8. třídě na rozdíl od 12. pro VŠ nic moc a s lety se rozdíl zvyšuje.

  • Ja ti to reknu jinak. Vysoka pro me byla tim nejhezcim obdobim!!! Pokud te to bavi, tak jde studium temer samo. Obcas lituju, ze to tak rychle uteklo. Studovala jsem 5 let - mgr. Ted delam jeste doktorat, ale tady uz nejsou prednasky. Ano, ne vsechno byla zabaca, nekteri prednasejici nic moc, ale s laskoz vzpominam na prednasky, co me bavily. Cim dyl jsem byla ve skole, tim lepsi jsem mela vykony... ano, i jsem pred zkouskou brecela, ze jsem uplne blba, pred statnicema uplne. Ale zvladla jsem to a moc me to bavil. Stoji to za to! Gympl byl opruz...

Přidat odpověď

Ženě nejlépe rozumí žena

V poradně naleznete již 80 455 otázek, kterým se dostalo 272 318 odpovědí a 410 221 komentářů

Přesto jste nenalezla odpověď na svůj problém?Zeptejte se

TOPlist