Kontaktovat, nebo nechat vyhnít?
Ahoj holky, prosím Vás o radu. Studuju vysokou školu, zubní lékařství na medicíně. Mám ale teď problém s jednou paní doktorkou, a nevím, jak z toho.
Jako pacientka k ní jako k zubařce chodím od sedmé třídy. Co si ji pamatuju z dětských let, neměla jsem s ní žádné problémy, zuby mi vždycky spravila dobře. Bohužel s věkem a tím, že jsem šla studovat stejný obor, do praxe vidím a už vím, že její práce se nejenom zdražila, ale i s kvalitou šla dost dolů. Drží si ale tvář a stále tvrdí, že cena je úměrná kvalitě, ale já vím, že dělá chyby ( použije levnější výplňový materiál místo dražšího, spoléhá, že tomu pacienti nerozumí, aplikuje je na místa, kam jsou kontraindikovány, výplň pak vypadává, ona ji opravuje, a i když by měla být v záruce, nechá si zaplatit znovu celou cenu za opravu, atd. )
Sama v poslední době nejsem spokojená s její prací, ale tolik mě to netlačí, protože zuby si ve škole spravujeme navzájem jde to o to, že mě asi před rokem pozvala na kávu a nabídla mi tykání a zeptala se mě, zda se budu vracet do rodného města a chtěla bych po škole k ní do praxe. Do rodného města se vrátit chci a tomu návrhu jsem se nijak nebránila, naopak mě potěšilo, že mi nabídla práci, a to jsem ještě na škole. Ujistila mě, že se takhle ptá všech známých studentů zubního lékařství, není to nic závazného, jen chtěla, abych to věděla.
Jenže časem se mi to rozleželo v hlavě, moje spolužačka a kamarádka z vysoké školy, taktéž její (dnes už bývalá) pacientka mě upozornila na nesrovnalosti ve vykazování péče u pojišťovny. Pojišťovna ji kontaktovala, že paní doktorka má u ní vedeno velmi mnoho zákroků a oni se obávají, že paní doktorka si účtuje a vydělává na zákrocích, které neměla nikdy provést. Zašla jsem si na svou pojišťovnu a opravdu jsem zjistila, že si nechala od pojišťovny zaplatit 25 zákroků, přičemž mi z nich provedla jen 5. Zbytek byly čiré nesmysly, že jsem pacient trpící parodontálními problémy, že mi dělala asi 6 chirurgický výkon v ústech, a nejvíc mě namíchla anestezií, kterou si nechala zaplatit jak ode mě, jako pacienta, tak si je nechala proplatit od pojišťovny - což se samozřejmě nesmí.
K zubní lékařce k ní už chodit nechci, a pracovat u ní taktéž nechci. Chtě nechtě bych pod ní musela pracovat jejím stylem, a já si opravdu nechci vydělávat podvody. Chci se přehlásit k jinému zubnímu lékaři. A mám dilema, jestli ji o tom informovat, nebo to nechat vyhnít. Paní doktorka je ten přívětivý sladký typ, když je vše OK, ale bojím se ji naštvat, protože podle mě bude umět být HODNĚ nepříjemná. Umí věci hodně "okecat" a člověku je až hloupé na něčem trvat, když ona řekne to samé posté a široce se u toho usmívá. A já k smrti nesnáším konfrontace. Poradíte, co s tím? Vím, že rozhodnutí je na mě, ale jsem z toho špatná už přes rok a radši se poradím s někým, kdo to uvidí zase z jiné perspektivy. Díky za názory!
Odpovědi (podle hodnocení / podle data)
-
23.4.2015 19:12
Určitě bych s pojišťovnou řešila nesrovnalosti i za cenu, že se to zubařka dozví. Ale chápu, když někdo nechce jít do konfrontace, zvláště pokud jste někde na malém městě, kde se potkáváte a všichni znáte... Co se týče změny zubaře, o tom bych vůbec nepřemýšlela a hned bych změnila! Říkat jí to nemusíš, proč taky, nový zubař si udělá vlastní snímky zubů a ty od ní žádnou dokumentaci nepotřebuješ, tak není nutné za ní vůbec chodit. Co se týče praxí, tak to bych taky přešla. Musela bys jí potkat, aby ti o tom třeba znovu říkala, a pokud mezi tím zjistí, že máš jiného zubaře, tak ti to dál nabízet určitě nebude.
-
23.4.2015 19:22
Úplně chápu, že se ti tohle příčí, a tvoji nechuť to řešit. Já osobně bych se té konfrontace děsila natolik, že bych to asi nechala vyhnít. Případně bych si pouze vyžádala kartu pacienta (či jak se to nazývá), když chceš přejít k někomu jinému, a při té příležitosti utrousila nějakou narážku na tvoje zjištění. Víc bych do toho nešťourala. To je ale můj osobní postoj, já jsem silně anti-konfrontační. Dokážu si představit, že paní umí být nepříjemná, ale musíš mít na paměti, že právo i morálka jsou na tvojí straně (to zní děsně ) a nenechat se tím zdeptat. Asi jsem moc neporadila, ale přeju hodně sil.
-
23.4.2015 18:20
A ty si na pojišťovně neřešila, že jsou tam nesrovnalosti?
Jinak, asi bych jí nic neříkala. Kdyby se ptala, tak bych jen řekla něco ve stylu, že jsi byla na pojišťovně se podívat na svůj výpis. Nic jiného bych nedodala a nerozpatlávala to. Asi pochopí kam tím míříš, a že se ti to nelíbí ani jako pacientce/možné zaměstnankyni. -
23.4.2015 19:31
já bych to nechala vyhnít minimálně do doby než si najdeš praxi jinde. jestli umí být dostatečně nepříjemná, mohla by o tobě rozhlásit pomluvy mezi kolegy a mohla bys pak mít problém sehnat praxi v místě bydliště a případně v budoucnu i pacienty..... asi jsem v tomhle srab, ale bohužel vím co může udělat hnusná pomluva