Návrat dítka z léčebny a jeho zařazení do nové školy
V pátek se mi vrací syn po dvou měsících v léčebně. Letos jde do nové školy, k nové učitelce, novým spolužákům. Jak mu ulehčit nástup do nového prostředí? Synovi je 8,5 roku a je to třeťák. V léčebně se učili, takže úplně mimo snad nebude, ale pozadu určitě.
Zatím jsem domluvená s jeho novou třídní, že zjistí, jak na tom v předmětech je a případně se s ním domluví na doučování, kdy by byl hodně pozadu.
Syn má těžkou formu ADHD, ale na to prý asistenty dětem nedávají...ač dle všech lékařů, které syn navštěvuje, by mu asistent hodně pomohl
Odpovědi (podle hodnocení / podle data)
-
7.10.2014 10:56
řekla bych, že to jeho začlenění do kolektivu bude nejvíc záležet na učitelce, jak o tom s dětmi promluví. Já mám malého syna, po nástupu do školky onemocněl a byl měsíc doma. Učitelka o něm s dětmi pořád mluvila, tak už se na něho těšili, až se zase vrátí, i když ho z prvních dnů někteří snad ani nestihli zaregistrovat.
A s čím byl syn v léčebně, že tam byl tak dlouho? -
7.10.2014 11:10
Jsou dva typy asistence. Asistent žáka, kterého platí někdo z vnějšku, a asistent učitele, kterého ale platí škola. Asistent žáka se většinou přiděluje dětem se smyslovými, tělesnými a mentálními vadami včetně autismu. Asistent učitele je obvykle ve třídě, kde se vyskytuje více dětí s ADHD, poruchou učení apod. Věřím, že by asistent Vašemu synovi pomohl, ale nevěřím tomu, že mu ho někdo "přiklepne".
Jak píše anonymka, je důležité, jak učitelka připraví spolužáky. Nejdůležitější bude také spolupráce s výchovným poradcem školy, návštěva SPC, případně PPP (což ale už jistě děláte) a spolupráce se školou (hodnocení, doučování). A jinak snažit se být v pohodě, nedávat na sobě znát, že jste z přestupu na jinou školu nervózní. Jinak to přenesete i na syna. A spousta práce bude i na vás, učit se každý den, být v obraze, co se rovna probírá apod...