nadprůměrně inteligentní / nadané dítě?
chtěla jsem se zeptat, zda se některá z vás setkala s problematikou vysoce inteligentního nebo nadaného dítěte ve své rodině nebo v blízkém okolí. Zřejmě budu zanedlouho toto řešit u svého dítka a nějak nevím, co od toho čekat.
Odpovědi (podle hodnocení / podle data)
-
27.12.2013 23:04
jako specialni pedagozka o tom malinko neco vim...proc myslite, ze to budete muset resit? je detatko hodne napred? kolik mu je? ve skole urcite poradi, maji s tim zkusenosti, muze mit individualni vzdelavaci plan, chodit na nektere hodiny do vyssich trid, apod. muzete taky kontaktovat SPC
-
28.12.2013 10:05
Můj syn je velmi nadaný na čísla - mtematika je pro něho hračka. je to druhák a už zládá i násobení. Hodiny jsou pro něho hračka, dovede říct nejen kolik je hodin, ale i kdy bude tolik a za kolik minut bde tolik.
Ale má těžkou formu ADHD, tohleto mu hodně znepříjemňuje život. Nedokáže usměrnit sílu ani sílu agrese, tkaže ač je velmi chytrý a zadané úkoly ve škole je schopen vyřešit či napsat během polovičního času, co ostatní, tak kolikrát píše hodně úkolů doma, protože prostě pracovat nebude a hotovo.... Je to strešně těžké!!!!
Ty se spíše zaměř na to, aby se tvé dítě stejnoměrně vyvíjelo ve všech oblastech. Jemná motorika - to hlavně. Jinak je fakt potřeba napsat, proč si myslíš, že je tvé dítě nadprůměrně nadané? Můj syn má vysoce nadprůměrnou inteligenci ve srovnání s vrstevníky...on byl i docela dost vyšetřován v souvislosti s poruchou -
28.12.2013 12:32
Ahoj, psychologové nejsou jednotní, na to jak se k výjimečným jedincům má přistupovat. Někteří by jim dopřáli rozvoj ve speciálních zařízeních a jiní by je začleňovali. Já se přidávám k té druhé teorii..
Nadprůměrně inteligentní jedinci se mají začleňovat do "průměrné" společnosti. Tím, že ho budeš dávat do speciálních školek, kde budou pouze jedinci jemu podobní, tak se nenaučí, jak se chovat k normálním lidem (a v sociální oblasti zakrní). A v konečném důsledku to pro něj může být špatně.
Kdyby se mi poštěstilo a já měla nadprůměrně inteligentní dítě, tak ho rozhodně nebudu testovat u psychologů a nebudu ho dávat do speciálních školních zařízení. U těchto dětí je mnohem vyšší riziko, že jim ukradneš dětství...a tomu speciální školy mohou přispět...zvlášť když to nakombinuješ ještě s mimoškolní aktivitou nerovnoměrně zaměřenou.
Rozhodně bych nezdůrazňovala, jak moc je výjimečný, spíš se ho snažila naučit pokoře...a ukazovala mu, že není "hvězda" ve všem...
Samozřejmě bych ho neutiskovala a dopřála mu rozvoj v mimoškolních aktivitách (podle toho, k čemu by ho to táhlo).